Yükseköğrenimde toplam kalite yönetimi uygulaması ve bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yükseköğretim kurumları ülkelerin kültürel, ekonomik ve sosyal kalkınmasına destek olan önemli unsurlardan birisidir. Bu nedenle ülkeler, yükseköğretim kurumlarının sayı ve kalitesini artırmak için çalışmaktadır. Yükseköğretim kurumlarının kalitesinin artırılması ve standardizasyonu çalışmaları dünya üniversitelerin gündeminde yer alan bir konudur. Kalitenin çerçevesi ve kullanılması gereken metodoloji üzerine yapılan çalışmaların sayısı sürekli artmaktadır. Kalite çalışmalarının uygulanmasında öne çıkan en önemli anlayış Toplam Kalite Yönetimi (TKY) olarak görülmektedir. Dünyada birçok üniversite kalite artırma çalışmalarına odaklanmış ve bu çalışmalar için kurumlar oluşturmuştur. Avrupa Birliği ülkeleri, ABD, Rusya, Japonya gibi birçok ülke yükseköğretim kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi?ne yönelik kurumsallaşma çalışmalarına devam etmektedir. Türkiye?deki yükseköğretim kurumlarında da Toplam Kalite Yönetimi uygulama çalışmaları devam etmektedir. Üniversite yönetimleri kalitenin artırılması konusunda çalışmalar yapmaktadır. Yükseköğretim Kurulu (YÖK), hazırlamış olduğu Yükseköğretim Strateji Belgesi?nde yükseköğretimde kaliteye yer vermiş ve önemini vurgulamıştır. Yükseköğretim kurumlarında kalitenin artırılması sırasında uygulanacak olan metodoloji konusunda belirsizlik vardır. Bu çalışma, bir model önererek bu belirsizliği ortadan kaldırmayı amaçlamaktadır. Higher Education Institutions are one of the important elements which support countries in cultural, economical and social development. Herewith, countries work to enhance quantity and quality of Higher Education Institutions. The works of enhancement and standardization of quality of Higher Education Institutions is a issue which takes part in agenda of universities of the world. Number of works constantly increasing which is about quality frame and metodology should be used.Total Quality Management (TQM) seems most important understanding in implementations of quality works. Lots of universities have focused to quality enhancement works and established institutions for this quality works. Lots of countries as much as Eurepean Union, United States of America, Russia, Japan continue to institutionalization works for Total Quality Management in Higher Education Institutions. Total Quality Management implementation works continue in Higher Education Institutions of Turkey, also. Administrations of universities work on quality enhancement. The Council of Higher Education included quality issue in the Higher Education Strategy Document and mentioned its importance.There is an uncertainty for metodology which will be used in quality enhancement of Higher Education Institutions. This study aims to remove uncertainty by offering a model.
Collections