Taşımalı II. kademe öğrencileriyle diğer öğrencilerin Türkçe dersine karşı tutumlarının akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, bireyin içinde yaşadığı topluma ve çevreye uyum sağlaması ve yaşamını sürdürebilmesinde çok önemli bir role sahiptir. Ülkemizde kırsal kesimde yaşayan öğrencilerimizin bu ihtiyacı açıktır. Öyle ki, nüfusu 250'nin üzerinde pek çok köyümüze okul açılamamış ve öğretmen gönderilememiştir. Doğu illerimizde ilköğretimde okullaşma ve kadınlar arasındaki okuryazarlık oranı ülke ortalamasının altında kalmaktadır. 1993 yılı verilerine göre; her köy okuluna ortalama iki derslik ve iki öğretmen düşmektedir. Kentlerdeki öğretmenlerin %17'sinin, köydeki öğretmenlerin ise %9'unun hiç müstakil sınıf okutmadığı görülmektedir. Bu amaçla Taşımalı İlköğretim Uygulaması yürürlüğe konulmuştur. İlköğretim okulu bulunmayan, çeşitli nedenlerle eğitim-öğretime kapalı, birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan ilköğretim okullarındaki öğrencilerin, taşıma merkezi ilköğretim okullarına günü birlik taşınarak kaliteli bir eğitim-öğretim görmelerini sağlamak amacıyla yapılan uygulamaya Taşımalı İlköğretim Uygulaması denilmektedir. Taşımalı eğitim uygulaması ile 1998-1999'da ülke genelinde 810 ilçede 27.081 okuldan 235.762'si kız ve de 285.456'sı erkek olmak üzere toplam 521.218 öğrenci 5697 merkez okula taşınmıştır.Bu yöntemle okula gelip giden öğrencilerin Türkçe dersi bağlamında akademik başarılarının taşımalı sistemli okul ortamında olup olmamasının önemi, kısaca taşımalı ilköğretim uygulamasına tabi öğrencilerle normal öğrencilerinin Türkçe dersi karşısındaki tutumlarının akademik başarılarına etkisi bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler: Milli Eğitim Bakanlığı, Taşımalı Eğitim, Eğitim, Türkçe eğitimi, Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği. Education has a significant role over individuals' continuation of life, adaptation to the environment and the society that they live in. The need in question is obvious for those students who live in countryside of Turkey. To illustrate this, not any schools were opened and no teachers have been sent to a great number of villages whose populations are above 250. Schooling rate as well as the literacy rate amongst women in our eastern cities are below the average of the country . According to the data in the year 1993, every school has an average of two classes and two teachers per village. It can be seen that merely 17 % of teachers in cities and 9% of teachers in villages have never had separate classes. Transported Primary Education Applications were brought into force with this purpose. Transported Primary Education is a model of the daily transportation of children in compulsory education age from less-populated places to central schools. The application was made to provide students who have no or -with some reasons- closed primary schools in the neighbourhood or students who is educated through a multigrade class teaching method with a good education via daily transportation to the central schools in downtowns is called Transported Primary Education Application. Thanks to this application, 235.762 girls and 285.456 boys of 521.218 students in total were transported from 27.081 schools in 810 counties to 5.697 central schools in downtowns across the country throught the academic year 1998-1999. The aim of this study is to determine whether achievement exists in school environment where students are transported within the context of Turkish lessons; briefly the effects of attitudes towards Turkish lesson to the academic success of normative students and students with Transported Education Application.Keywords: the Ministry of National Education, Transported Education, education, Turkish education, Regulation of Transported Primary Education
Collections