Ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenlere göre karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaokul (5, 6, 7 ve. 8. sınıflar) öğrencilerinin akıcı okuma becerilerine sahip olma düzeylerini tespit etmek amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin akıcı okuma becerilerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisi değerlendirilmiştir. Araştırma betimsel ve ilişkisel araştırma modelindedir.Araştırmanın çalışma grubunu Kars İli merkezinde yer alan ortaokullar oluş-turmaktadır. Çalışmada kolay örnekleme ve tesadüfi örnekleme yöntemleri ile seçilen iki okulda okuyan 157 öğrenci yer almaktadır. Araştırmada demografik bilgiler için `Öğrenci Tanıma Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız T-testi, Kruskal WALLİS H testi, Mann Whitney U testi, Basit Korelasyon, Ki-Kare testi kullanılmıştır. Bu analizler SPSS 20.0 programı kullanılarak yapılmıştır.Araştırma kapsamında okunabilirlik puanına göre araştırmacı tarafından tespit edilmiş iki farklı metin öğrencilere okutulmuştur. 8. sınıflar ile 5-7. sınıfların metinleri seviye farkından dolayı farklıdır. Böylece her öğrenci kendi seviyesine uygun metne göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda ortaokul düzeyinde olup okuma bilmeyen öğrenciler ve %100 doğru okuyan öğrenciler tespit edilmiştir. Öğrencilerin tümünün ortalama okuma hızı 102,2 olarak tespit edilmiştir. Doğru okuma yüzdesinin ortalaması %89,6'dır. Öğrenciler ortalama 10,5 okuma hatası yapmışlardır. Öğrencilerin %46,5'i okuma hızlarında kendi seviyelerine ulaşmıştır. Tüm öğrencilerin doğru okuma yüzdeliğindeki gruplara göre dağılımı ise şöy-ledir:- %7'si bağımsız düzeyde,-%57,3'ü eğitimsel düzeyde,-% 35,7'si endişe düzeyindedir.Yaş değişkeni okunan toplam kelime sayısında ve okuma hızında anlamlı farka sebep olmuştur. Okuma hızı hedefine ulaşma ile yaş arasında da anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Okuma yüzdeliğindeki gruplar ile yaş arasında ise anlamlı ilişki tespit edilmemiştir. Cinsiyet, doğru okuma yüzdesinde ve toplam okuma hatasında anlamlı farka sebep olmuştur. Okuma yüzdeliğindeki gruplarda ise kızların anlamlı düzeyde daha iyi oldukları tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi okunan toplam kelime sayısında ve okuma hızında anlamlı fark sebebidir. Sınıf düzeyinin okuma hızı hedefine ulaşma ile anlamlı ilişkisi de tespit edilmiştir. Geçmiş dönem Türkçe dersi karne notu okunan toplam kelime sayısında, okuma hızında, doğru okuma yüzdesinde ve toplam okuma hatasında anlamlı farka sebep olmuştur. Baba okuryazarlık durumu hiçbir değişkende anlamlı farka sebep olmazken baba eğitim durumu okunan toplam kelime sayısı, okuma hızı ve doğru okuma yüzdesinde istatistiksel olarak anlamlı fark oluş-turmuştur. Anne okuryazarlık durumu okunan toplam kelime sayısı, okuma hızı ve doğru okuma yüzdesinde anlamlı farka sebep olurken anne eğitim durumu hiçbir değişkende anlamlı farka yol açmamıştır. Aylık gelir düzeyi sadece doğru okuma yüzdesinde anlamlı fark sebebidir. Günlük kitap okuma süresi hiçbir değişkende an-lamlı farka sebep olmazken bir yılda okunan kitap sayısı sadece okuma hızında an-lamlı farka sebep olmuştur. Kitap okuma sebebi ise okunan toplam kelime sayısında ve okuma hızında anlamlı farka neden olmuştur.Okuma hızı ile okuma yüzdeliğindeki gruplarda yer alma arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Buna göre okuma hızı daha iyi olan öğrencilerin doğru okuma yüzdeleri de daha iyidir. Ayrıca okuma hızı hedefine ulaşma durumu ile okuma yüz-deliğindeki gruplar arasında da anlamlı ilişki vardır. Benzer başka bir sonuca göre okuma hızı hedefine ulaşma durumu ile doğru okuma yüzdesi arasında anlamlı ilişki vardır. Daha hızlı okuyan öğrenciler daha az hata yapmıştır. Okuma hızı ile toplam okuma hatası arasında orta düzeyde negatif ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Akıcı okuma, ortaokul, okuma hızı. This research aims to find the skills of students' reading fluency at the second stage of primary schools (between the grades 5-8). In addition, fluent reading skills of students is compared in line with several variables. This research is also conducted in descriptive and correlational research models.The study group of this research includes secondary school located in the cen-ter of Kars. The research contains 157 students who are in the two different schools which were selected by easy and random sampling. `Student Recognition Form` is used for demographic information of students. In analyzing the data, Independent T- Test, Kruskal-Wallis H test, Mann-Whitney U test, Simple Correlation, Chi-Square test is used. This analysis is performed using SPSS 20.0 software.Two different texts that are determined by readability scores were given to stu-dents to be read. The texts of 8. grades and 5-7. grades were different. Thus, each student is assessed according to text appropriate for their own level.As a result of the study, students who can not read at the secondary school lev-el and the ones reading 100% correct is determined.The average reading rate of all of the students has been identified as 102,2. The average percentage of reading correctly is 89.6 %. The average reading error of all of the students is 10,5. %46,5 of students has reached their level in reading speed.All students' levels of performance for word decoding accuracy is as follows; -%7 of students read in independent level-%57,3 of students read in instructional level-%35,7 of students read in frustration levelAge variable has led to significant differences in the total number of read words and reading speed. Significant relationship between age and achieving target reading rate has been identified. There is no significant relationship between stu-dents' levels of performance for word decoding accuracy and age. Sex variable has led to significant differences in accuracy and in the number of total reading errors. In the levels of performance for word decoding accuracy, the female students are better than male students. The grade level variable has led to significant differences in the total number of words read and in the reading rate. And there is significant relation-ship between grade level and reaching to the rate target. Turkish lesson transcripts of prior period has caused significant differences in the total number of words read, reading rate, accuracy, the total number of reading error. Father literacy has not led to significant difference but the educational level of father has led to significant dif-ferences in the total number of words read, reading rate and accuracy. Mother litera-cy has led to significant differences in the total number of words read, reading rate and accuracy but the educational level of mother has not led to significant difference regarding any variable. Monthly income variable has led to significant difference only in accuracy. Daily reading time variable has led to significant difference in nothing but the number of books read in a year has led to significant difference only in reading rate. The reason for reading book has led to significant difference in the total number of words read and reading rate.Significant correlation between reading rate and taking part in the levels of per-formance for word decoding accuracy is determined. Accordingly, the faster readers reads better in accuracy. In addition, there is also a significant relationship between achieving target reading rate and the levels of performance for word decoding accu-racy.According to a similar result, there is a significant correlation between reaching to reading rate target and accuracy. The faster readers made less errors than others.Moderate negative correlation between reading rate and the number of total er-rors is detected.Key Words: Fluency reading, secondary school, reading rate.
Collections