Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Erdal
dc.contributor.authorŞen, Metin
dc.date.accessioned2021-05-07T11:19:49Z
dc.date.available2021-05-07T11:19:49Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614906
dc.description.abstractÇalışmanın sonucunda ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin serbest zaman okuma alışkanlıklarının Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarılarına olumlu katkı yaptığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin akademik başarıları ve okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki cinsiyete göre değişiklik göstermemiştir. Anne eğitim düzeyinin öğrencinin okuma alışkanlığına olumlu etkisi tespit edilmiş ancak baba eğitim düzeyinde böyle bir sonuca ulaşılmamıştır. Çalışmada anne ve baba meslekleri ile okuma alışkanlığı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin kendilerine ait odalarının olması ile okuma alışkanlıkları arasında ise anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin anaokuluna gitmiş olmalarının ve kendilerine ait kitaplığa sahip olmalarının okuma alışkanlığına bir katkısının olmadığı tespit edilmiştir.Öğrencilerin okuma alışkanlığı yerleşim yeri ve öğrenim gördükleri okul türüne göre incelediğinde, özel okulda öğrenim gören öğrenciler ile MEB okullarında öğrenim gören öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan Kruskal-Wallis H testi sonucunda ise özel okulda öğrenim gören öğrenciler ile merkez ve merkeze bağlı köy ve/veya belde okullarında öğrenim gören öğrenciler, merkez okullarında öğrenim gören öğrenciler ile köy ve/veya belde okullarında öğrenim gören öğrenciler arasında da okuma alışkanlığı yönüyle anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan araştırmanın neticesinde kitap okuma alışkanlığının akademik başarıyı yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Okuma AlıĢkanlığı, Akademik BaĢarı, Ortaokul.
dc.description.abstractAs a result of the study the effect of free time reading habits of seventh graders students in secondary school on academic success in the social studies has been found to contribute positively. In addition, students' academic achievement and reading habits don't vary according to the gender of the conclusion has been reached. Mother's level of education has positive impact on the reading habits of students have been identified however, the father's education level was not reached such a conclusion. This study shows that there is not a significant difference between the parent's jobs and the reading habit.Students have their own room with their reading habits has been found to be a significant differences. The students have gone to kindergarten or to have a library of have not been found to be a contribution to reading habits.When we analyse reading habits of students there has been not a significant diffrence between the students those study in private school and those study in Ministry of Education schools. As a result of the Kruskal-Wallis H test there has been not found a signifacant difference between those study in private school and those study in Ministry of Education, between those study in central schools and those study in village schools. As a result of research conducted It was concluded that reading habits improve academic achievement.Key Words: Social Studies, Reading Habits, Academic Achievment, Secondary School.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin serbest zaman okuma alışkanlıklarının sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe effect of free time reading habits of seventh graders students in secondary school on academi̇c success in the social studies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmReading habit
dc.identifier.yokid10093003
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid413695
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess