Ortaokul öğrencilerinin serbest zaman okuma alışkanlıklarının sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın sonucunda ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin serbest zaman okuma alışkanlıklarının Sosyal Bilgiler dersindeki akademik başarılarına olumlu katkı yaptığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin akademik başarıları ve okuma alışkanlıkları arasındaki ilişki cinsiyete göre değişiklik göstermemiştir. Anne eğitim düzeyinin öğrencinin okuma alışkanlığına olumlu etkisi tespit edilmiş ancak baba eğitim düzeyinde böyle bir sonuca ulaşılmamıştır. Çalışmada anne ve baba meslekleri ile okuma alışkanlığı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğrencilerin kendilerine ait odalarının olması ile okuma alışkanlıkları arasında ise anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin anaokuluna gitmiş olmalarının ve kendilerine ait kitaplığa sahip olmalarının okuma alışkanlığına bir katkısının olmadığı tespit edilmiştir.Öğrencilerin okuma alışkanlığı yerleşim yeri ve öğrenim gördükleri okul türüne göre incelediğinde, özel okulda öğrenim gören öğrenciler ile MEB okullarında öğrenim gören öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan Kruskal-Wallis H testi sonucunda ise özel okulda öğrenim gören öğrenciler ile merkez ve merkeze bağlı köy ve/veya belde okullarında öğrenim gören öğrenciler, merkez okullarında öğrenim gören öğrenciler ile köy ve/veya belde okullarında öğrenim gören öğrenciler arasında da okuma alışkanlığı yönüyle anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan araştırmanın neticesinde kitap okuma alışkanlığının akademik başarıyı yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Okuma AlıĢkanlığı, Akademik BaĢarı, Ortaokul. As a result of the study the effect of free time reading habits of seventh graders students in secondary school on academic success in the social studies has been found to contribute positively. In addition, students' academic achievement and reading habits don't vary according to the gender of the conclusion has been reached. Mother's level of education has positive impact on the reading habits of students have been identified however, the father's education level was not reached such a conclusion. This study shows that there is not a significant difference between the parent's jobs and the reading habit.Students have their own room with their reading habits has been found to be a significant differences. The students have gone to kindergarten or to have a library of have not been found to be a contribution to reading habits.When we analyse reading habits of students there has been not a significant diffrence between the students those study in private school and those study in Ministry of Education schools. As a result of the Kruskal-Wallis H test there has been not found a signifacant difference between those study in private school and those study in Ministry of Education, between those study in central schools and those study in village schools. As a result of research conducted It was concluded that reading habits improve academic achievement.Key Words: Social Studies, Reading Habits, Academic Achievment, Secondary School.
Collections