İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin sosyal becerileri ile sorumluluk ve algılanan akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal becerileri ile sorumluluk ve algılanan akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilerin cinsiyet, okulun bulunduğu yer, algılanan sosyo-ekonomik düzey, kardeş sayısı, anne-baba eğitim durumu, anne-baba mesleği değişkenlerine göre sosyal beceri düzeyleri incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Gümüşhane ilinin Torul İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilçe merkezinde ve köylerde bulunan 6 resmi ilkokulda, 4. sınıfta öğrenim gören 48'i kız ve 48'i erkek olmak üzere toplam 96 öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Sosyal Beceri Ölçeği, Sorumluluk Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Uygulanan veri toplama araçlarından elde edilen veriler bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi ile incelenmiştir. Araştırmada uygulanan veri analizleri dikkate alındığında araştırma genel tarama modelinden ilişkisel tarama modeline dayanmaktadır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; cinsiyet, algılanan sosyo-ekonomik düzey, kardeş sayısı, baba eğitim durumu, anne mesleği değişkenlerine göre öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinde anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Okulun bulunduğu yer, anne eğitim durumu, baba mesleği, algılanan akademik başarı düzeyi değişkenlerine göre öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri ile sorumluluk düzeyleri arasındaki ilişki incelenerek, pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. This research was conducted for the purpose of investigating the relationship between the social skills of elementary school fourth graders and their perceived academic achievements. Within the scope of the research, the students' gender, the location of the school, the perceived socio-economic level, the number of siblings, the parents ' education status, the social skill levels according to the variables of the parent profession were examined.The study group of the research, 2016-2017 academic year in Gümüşhane province, Torul District National Education Directorate, connected to the district center and villages in 6 official elementary schools, which consists of 96 students, 48 girls and 48 boys, who are educated in the fourth grade classroom. In the research, social skills scale, responsibility scale and personal information form were implemented as data acquisition tools. The data collected from the implemented data collection tools are examined with independent sample t test, one-way variance analysis (ANOVA), correlation analysis. The research is based on the relational screening model from the general screening model, considering the data analyses applied to the research.According to the findings obtained at the end of the research; gender, perceived socio-economic level, number of siblings, father education status, maternal profession according to the variables of the students have not found a significant difference in the levels of social skills. The school's location, mother's education status, father's profession, according to the perceived academic achievement level varies significantly in the levels of social skills of students. In addition, the relationship between the levels of social skills and accountability levels of students has been found to be a moderate meaningful relationship in a positive direction.
Collections