Bingöl il merkezindeki 8. sınıf öğrencilerinin kullandıkları cümle kalıpları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçede söz dizimi önemli konulardan biridir. Çalışmamızda söz dizimi içeri-sinde yer alan cümlenin ögeleri ve yüklemin türüne göre cümle çeşitleri konuları doğrultusunda 8. sınıf öğrencilerinin yazmış olduğu 100 kompozisyon çalışmasından 1678 cümle, 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı'nda yer alan 6 metinden 548 cümle incelenerek cümlelerde kullanılan ögeler ve bu ögelerin sayısı ile yüklemin türüne göre cümlelerin biçimleri tespit edilmiştir. Yapılan bu tespitlerin ışığında da ders kitabında yer alan metinlerde kullanılan cümle kalıpları ile öğrencilerin kullandıkları cümle kalıpları karşılaştırılmıştır.Tez çalışması `Söz Başı` ve `Giriş`ten sonra `Birinci`, `İkinci`, `Üçüncü` bölüm ve `Sonuç`tan oluşmaktadır.Çalışmanın sonunda da doğrudan ya da dolaylı olarak faydalandığımız `Kaynaklar`a yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçenin söz dizimi, cümle, cümle kalıpları, isim cümleleri, Bingöl. Turkish language's one of most important topics to be considered is syntax. In this context, in our study, in accordance with the topics; elements of the sentence located in the syntax and the kinds of sentence according to the type of predicate; 1678 sentences from 100 compositions which were written by 8th grade students and 548 sentences of 6 text lines in Turkish coursebooks were examined and the elements used while establishing a sentence, the number of these elements, the forms of sentence according to the type of predicate were tried to be determined. In the light of these findings, the phares used in the textbooks and the phares used by the students were compared.The thesis consists of `The Top` and `Introduction`, then `First`, `Second`, `Third` section and `Conclusion` At the end of the study, either directly or indirectly used `Resources` has been selected.Key Words: Turkish's syntax, sentence, sentence patterns, noun phrases, Bingöl.
Collections