Ses temelli cümle öğretim yöntemine ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Diyarbakır merkez ve ilçelerindeki ilkokullarda görev yapan, aynı zamanda birinci sınıfları okutan sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Öğretim Yöntemi' ne ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki alt problemler belirlenmiştir:Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yöntemine ilişkin görüşleri, a) Öğretmenin yaşına, b) Öğretmenin cinsiyetine, c) Öğretmenin meslek deneyimine, d) Öğretmenin mezun olduğu okul türüne göre nasıl farklılık göstermektedir? Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır'ın merkez ve ilçelerinde görev yapan 229 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için öğretmenlere Gün (2006), tarafından geliştirilen 47 maddelik Ses Temelli Cümle Yöntemi Algı Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğretmenler, ses temelli cümle öğretim yönteminin olumlu yönü ile bitişik eğik yazının zorluklarına ilişkin boyutlarda, en olumlu görüşlere sahipken, en olumsuz görüşlere ise öğrenci katılımı alt boyutunda sahiptirler. Bu değerlere göre, öğretmenlerin bu yöntemin özellikle öğrenci katılımı ile ilgili maddelerine yönelik konularda daha düşük bir olumlu algıya sahip oldukları ifade edilebilir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin, ses temelli cümle öğretim yönteminin diğer yöntemlerden kaynaklanan bazı olumsuzlukları önleyeceğini düşündüklerini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Ses Temelli Cümle Yöntemi, İlk Okuma-Yazma Öğretimi. The aim of this study is to determine the views of the primary school teachers who are working in primary schools in the districts and center of Diyarbakir and who also teach in the first-grade students regarding the sound-based sentence teaching method. The following sub-problems have been identified for this purpose. How does the teachers' views on the method of teaching sound based sentence differ according to: a) The age of the teacher, b) Teacher's gender, c) Teacher's professional experience, d)The type of school where the teacher graduated? The sample of the research is composed of 229 first grade teachers working in the districts and center of Diyarbakir during the academic year of 2017-2018. A 47-item Sound Based Sentence Method Perception Scale developed by Gün (2006) was applied to the teachers for the collection of research data. Percentage, frequency, arithmetic mean and standard deviation were used in the analysis of the data.According to the results obtained at the results obtained from the research, the teachers have the most favorable opinions about the positive aspects of the voice-based sentence teaching method and the dimensions of the difficulties of the italic texts while they have the most negative opinion about sub-dimensions of the student participation. According to these values, it can be said that teachers have a lower positive perception of this method especially in relation to the items related to student participation. The results of the research reveal that the teachers think that the sound based sentence Teaching method will prevent some negativities caused bo other methods.Keywords: Sound Based Sentence Method, Primary Literary Education
Collections