12-14 yaş grubu çocuklarda çoklu zekâ alanlarına göre motor beceri düzeyleri ve ders geçme başarılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 12-14 yaş grubu çocuklarda çoklu zekâ alanlarına göre motor yeterlik düzeyleri ve ders geçme başarıları incelendi. Çalışma, betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kapsamında yürütüldü ve rasgele örnekleme yöntemi kullanıldı. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında Erzurum il Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir devlet okulundaki 103 kız ve 104 erkek öğrenci üzerine yürütüldü. Çocukların zekâ türleri ve zekâ seviyelerinin tespiti için Gardner Çoklu Zekâ Envanteri, Motor Yeterlik Düzeylerinin tespiti için Bruininks Oseretsky Motor yeterlik Bataryası kullanıldı. Ders geçme başarısının tespiti için ise Millî Eğitim Bakanlığı E-Okul sistemi kullanıldı. İstatistiksel analizlerde logistic regression analizleri, çoklu regresyon ve korelasyon teknikleri kullanıldı. Bundan başka betimsel istatistik teknikleri kullanıldı. Çocukların genel, kaba ve ince motor yeterlikleri incelendiğinde sadece kişiler arası ve içsel zekâ seviyesinin genel ve ince motor yeterlik üzerinde etkili olduğu görüldü. Sözel, matematiksel, kişiler arası ve içsel zekâ seviyelerinin ders geçme başarısını olumlu yönde etkilediği görüldü. Sonuç olarak; kişiler arası ve içsel zekâ alanı dışında çocukların genel, kaba ve ince motor yeterlikleri çoklu zekâ alanları göre değişmemektedir. Bununla birlikte yaş, vücut ağırlığı ve cinsiyet önemli faktörlerdir. Gelişmiş düzeyde sözel, matematiksel, kişiler arası ve içsel zekâya sahip olmak ise ders geçme başarısını olumlu etkilemektedir. Ayrıca yaş ve cinsiyet ders geçme başarısında önemli diğer faktörlerdir. Sonuçlar eğitim sistemi açısından derinlemesine tartışıldı ve yorumlandı.Anahtar kelimeler: çoklu zekâ, ders geçme başarısı, motor yeterlik. In this study, motor proficiency levels and course passing rate were examined in children aged 12-14 years according to multiple intelligence areas.The research was conducted on 103 girls and 104 male students in a state school affiliated to the Erzurum National Education Directorate in the 2015-2016 school year.Gardner Multiple Intelligence Inventory was used to identify children's intelligence areas and intelligence levels. Motor proficiency was determined by Bruininks Oseretsky Test of Motor Proficiency. The Ministry of National Education E-School system was also used to determine the course passing rate. In statistical analysis, logistic regression analysis, multiple regression and correlation techniques were used. Furthermore descriptive statistics techniques were used. When the general, gross and fine motor proficiency are examined, it has been seen that only interpersonal and intrapersonal intelligence levels have an effect on general and fine motor proficiency. It has been seen that the levels of linguistically, mathematical, interpersonal and intrapersonal have positive effect on the course passing rate.As a result, general, gross and fine motor proficiencies of children do not change according to multiple intelligence areas except for the interpersonal and intrapersonal intelligence areas. However, body weight, age and gender are important factors. Having the interpesonal, intrapersonal, linguisticall and mathematical intelligence at the advanced level positively affect the course passing rate. In addition, age and gender are the other important factors in the course passing rate.The results were further discussed in depth and interpreted in terms of education.Key words; multiple intelligence, course passing rate, motor proficiency.
Collections