Ortaöğretim fen bilimleri öğretmenlerinin fen derslerinde matematik kullanımı hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Matematik birçok bilim dalının temel taşı vazifesini görmektedir. Öğrencideki yetersiz matematik bilgisinin matematik kullanmayı gerektiren diğer derslerde de olumsuz etken olacağı düşünülmektedir.Bu çalışmanın amacı: fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde matematik kullanımı hakkındaki görüşlerini almak, bu görüşler doğrultusunda matematik öğretiminin fen bilimleri öğretimine katkısında yaşanan sorunları tespit etmek ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Fen öğretiminin etkinliğini artıracak öğrenme ortamında, matematik öğretimi yararlarının neler olabileceğini belirlemeye çalışmaktır. Bu çalışma 2009?2010 öğretim yılı bahar yarıyılında, Doğu Anadolu Bölgesinin orta ölçekli bir il merkezinde 18 ortaöğretim okulunda görev yapan 62 fen bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak likert tipi 41 soruluk ?Fen Bilimi Öğretiminde Matematik Kullanımı? anketi kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin test edilmesine yönelik olarak, MANOVA, Kruskall Wallis, Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel olarak analiz edilmiştir. Bu çalışma, fen ve matematik eğitiminin birlikte yapılması gerektiğini ve birlikte yapılmadığında karşılaşılan problemlerin tespiti ve bu problemlere çözüm önerilerini ortaya koyması bakımından önemlidir. Bu çalışmanın, fen ve matematik öğretmen eğitimine, ortaya koyduğu bulgu ve sonuçlar ile önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir. This study? aims are to get the conceptions of the science teachers on the appliance of mathematics in their lessons, to ascertain the problematic areas of mathematics? appliance on science lessons in the light of these opinions and to make suggestions on this issue. That is to state the benefits of mathematic teaching for science teaching effectively. This study is constituted by 62 science teachers at 18 secondary grades schools in a medium-sized city on Eastern Anatolian Region during 2009-2010 educational year. As a data collection mean, the questionnaire titled as ?Mathematical Appliance on Science Teaching? with 41 questions in likert shape has been used. MANOVA, Kruskall, Wallis and Man-Whitney-u test have been used for quantitative data analysis. As for qualitative data analysis, they are analyzed in a depicted way. This study carries importance, because it shows that science and mathematics teaching should be carried out in a parallel way; if not, there may occur some problems and this study makes suggestions on this issue. It is supposed that this study will make significant contribution to science and mathematics teaching thanks to its findings and results.
Collections