8. sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan laboratuar araç-gereçlerinin MEB`in belirlediği hedef kazanımlarla ilişkisi ve bu araç-gereçlere yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Bingöl örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknoloji başdöndürücü bir hızla ilerlemektedir. Fen eğitiminin teknolojik gelişmelerin temelinde olması, önemlilik derecesini arttırmaktadır. Fen ve teknoloji dersi birçok soyut kavramı bünyesinde barındırmaktadır. Bu noktada araç-gereçten yoksun etkin bir fen eğitiminden söz edilemez. Bu çalışma, laboratuar araç-gereçlerinin ilköğretimde kullanılma durumları ile milli eğitimin öngördüğü hedef kazanımların gerçekleşme düzeyini belirlemeyi, öğretmenlerin laboratuar araç-gereçlerinin kullanılması hakkındaki görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır.Araştırma nicel ve nitel tekniklerin birlikte kullanıldığı bir durum araştırması özelliği taşımaktadır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılında Bingöl merkezde bulunan toplam 20 okulda yürütülmüştür. Araştırmaya 20 fen ve teknoloji öğretmeni ve 544 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları üç farklı ölçekten meydana gelmektedir. Araştırmada veriler nicel ve nitel tekniklerin birlikte kullanılması ile elde edilmiştir. Bu bağlamda veri analizi de nitel ve nicel teknikleri içinde barındıracak şekilde gerçekleştirilmiştir. Veri analizi sırasında nicel tekniklerden SPSS 16.0 paket program kullanılarak Kruskal Wallis H-Testi ve nitel veri analizi tekniklerinden betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır.Elde edilen Kruskal Wallis H-Testi sonuçları laboratuar araç-gereçlerinin kullanılma düzeyi ile hedef kazanımlara ulaşma düzeyi arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Betimsel analize tabi tutulan öğretmen görüşme formundan elde edilen veriler ise, laboratuar araç-gereçlerinin yetersiz düzeyde mevcut olduğunu ve kullanıldığını, öğretmenlerin laboratuar araç-gereçlerinin öneminin farkında oldukları gibi çeşitli bulgular içermektedir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler sunulmaktadır. Today, the technology is developing rapidly. The fact that the science education is on the basis of technological developments increases its importance. Scinece and technology course has many abstract concepts in its programme. At this point, it can not be mentioned on effective science education which is lack of tools and equipments. This study aims at determining the level of achieving Ministry of Education?s aims with the state of laboratory tools and equipments? usage in primary education, and in addition, analyzing teacher views on the use of laboratory tools and equipments from some kind of variances.The study is a case study in nature with used quantitative and qualitative methods. The study was conducted in 20 schools existing in Bingöl city centrum in the academic year 2009-2010. 20 science and technology teachers, and 544 eight grade students were participated in the study. Data collecting instruments are formed with three different scales. Therefore, data analysis of contain both qualitative and quantitative techniques. Kruskal Wallis H-Test, a kind of quantitative technique, made via SPSS 16.00 package program, and descriptive analysis, a kind of qualitative technique, were used during the data analysis process.Gained Kruskal Wallis H-Test findings shows that there is a positive relation between the level of laboratory tools and equipments? use and the level of achieving aims. On the other hand, findings obtained from teacher interview forms analyzed with descriptive analysis method show that the level of having laboratory tools and equipments and usage in schools is inadequate, and teachers are aware from the importance of laboratory tools and equipments. Then, some suggestions were given by considering the obtained data from the study.
Collections