Lisans düzeyindeki öğrencilerin radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgilerinin değerlendirilmesi (Erzincan ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi lisans düzeyinde öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgi düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada, Erzincan Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde eğitim-öğretime devam eden 1. ve 4. sınıf 520 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgi ölçeği geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçekte günlük hayatta karşılaştığımız ve birlikte yaşamak zorunda kaldığımız radyasyon kaynağı olabilecek nesnelere karşı bakış açılarını içeren sorular ön planda tutulmuştur. Verilerin analizinde, yüzde, frekans değeri, aritmetik ortalama, standart sapma, ?t testi?, ?post hoc testi? ve ? tek yönlü varyans analizi? kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler arasında cinsiyet, eğitim aldığı sınıf düzeyi ve öğrenim gördüğü bölüm değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunurken, ailenin gelir durumu ve yaşadığı bölge değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Radyasyon Kavramı, Radyasyon Eğitimi, Radyasyon Kavramına Karşı Tutum, Fen ve Teknoloji Eğitiminde Radyasyon We tried to determine levels of attitudes and knowledge towards concept of radiation of the students , who study at the first and fourth grade of the Faculty of Education, Erzincan University.In the study the sample was made up of 520 undergraduate students at the first and forth grades, who attend to the education in the Faculty of Education, Erzincan University. An attitude scala was developed in terms of radiation concept for the purpose of collecting data. In the scala, the questions were placed in the first place, which consist of points of view for the subjects that may be the sources of radiation with which we have to live together. In the analysis of data, percentage, frequency value, arithmetic average, standard deviation, t test, post hoc test an done way variance analysis were used.According to the findings obtained from the study, we found a significant difference among the genders of students, classroom levels for their grade, the department variations of the students, whereas we did not found significant difference among income leves of their parents and their hometowns.Keywords: Concept of radiation, Radiation Teaching, Attitude towards the concept of radiation, Radiation in Science and Technology Teaching
Collections