Matematikte gelecek vaat eden öğrencilerin düzenli sınıflarda bilişsel yeteneklerinin ve öğrenme ortamına katılımlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumun gelişmesinde en önemli insan kaynaklarından biri olabilecek matematikte gelecek vaat eden öğrencilerin eğitimi tarihsel süreçte her zaman önemli görülmüştür. Bu öğrencilerin ihtiyaçlarının bilinmesi ve karşılanabilmesi, onların eğitim hakkıdır. Araştırmanın amacı ortalama düzey öğrenciler ile matematikte gelecek vaat eden öğrencilerin düzenli sınıflarda matematik yeteneklerini sergilemeleri bakımından aralarındaki farkı irdelemektir. Her iki grup öğrencinin derse katılım, bilişsel yetenekler, öğrenme yöntemi, öğretim yönetimi ve yönlendirmesi ile öğretmen rolüne etkileri incelenmiştir.Araştırmada Bilim Sanat Merkezlerine (BİLSEM) devam eden 21 öğrencinin her birinin yer aldığı matematikte gelecek vaat eden öğrenciler ile ortalama düzeydeki öğrencilerden oluşan düzenli sınıf katılımcı olmayan gözlemci tarafından gözlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırma kapsamında Türkçeye uyarlanan yapılandırılmış gözlem formu ile öğretmenlerle gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış yazılı mülakat formu kullanılmıştır.Gözlem formundan elde edilen veriler Mann-Whitney U testi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir. SPSS 15.0 paket programıyla yapılan analiz ve öğretmenlere uygulanan mülakat verilerinin yorumlanması sonucunda ortalama düzey ve matematikte gelecek vaat eden öğrenciler arasında derse katılım, öğrenme yöntemi, bilişsel yetenekler, öğrenme yönetimi ve yönlendirmesi ile öğretmen rolüne etki değişkenleri bakımından anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Matematikte gelecek vaat eden öğrencilerin derse daha aktif katıldıkları ve dersi öğrenci merkezli hale getirdikleri, üst düzey düşünme becerilerine sahip olduklarıyla beraber mevcut düzenli sınıf ortamlarının matematikte gelecek vaat eden öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayamadığı sonucuna varılmıştır. Çalışmada program geliştiricilere ve uzmanlara, öğretmenlere ve araştırmacılara öneriler getirilmiştir. Education of mathematically promising students which might have an important role in the development of society, has been considered to be vital throughout the history. To know and meet the needs of these students are their educational rights. The aim of this study is to distinguish the mathematical skills the average and mathematically promising students display in regular classrooms. Through this study, each group?s participation in lessons, their cognitive skills, learning methods, management and direction of teaching, and effects of the teachers? roles on their learning were investigated.In this study, 21 regular classrooms including, a total of 21 mathematically promising students (one mathematically promising student per regular classroom, each attending Science and Arts Centers (SAC) after school hours, and their average ability peers in their regular classrooms were observed through by non-participant observer. Structured observation which was adapted into Turkish language and culture and semi-structured interviews were used as data collection tools.In analyzing the data gathered through observation forms, Mann-Whitney U test was used. The result of SPSS 15.0 package program analysis and evaluation of interview applied to teachers. Statistical differences were found between the average and mathematically promising participation in lessons, learning methods, cognitive skills, management and direction of teaching, effects to the teachers? roles The results of this study suggest that mathematically promising students participate more in lessons, directs learning towards more student-centered, have higher level cognitive skills compare to their average ability peers; and the existing regular classrooms do not meet the needs of the mathematically promising students. Recommendations were made for teachers, researchers, program developers and experts.
Collections