İlköğretim öğretmen ve öğretmen adaylarının matematik öğretimi yeterlik algılarının bir karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada ilköğretim öğretmen ve öğretmen adaylarının, matematik öğretimi yeterlik algılarının karşılaştırılası amaçlanmıştır. Bunun için 52 maddelik bir anket geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Anketin geçerlik-güvenirlik çalışması için pilot çalışma yapılmıştır. Pilot çalışma verilerine uygulanan açımlayıcı faktör analizi sonucunda altı faktör elde edilmiştir. Bu faktörler üzerine tema edinen sorulardan oluşan bir mülakat formu geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Veri toplama aşamasında, ilköğretimde matematik öğreten ilköğretim matematik öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri, geliştirilen anketi doldurmuşlardır. Aynı zamanda sınıf öğretmeni adayları ve ilköğretim matematik öğretmeni adayları da bu anketi doldurmuşlardır. Araştırmanın örneklemini, pilot çalışma için 300 kişi, gerçek çalışma için de 577 kişi oluşturmuştur. Verilerin analizinde SPSS ve LISREL programları kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre yeterlik algıları sınıf öğretmenleri ve ilköğretim matematik öğretmenleri arasında anlamlı bir fark oluşturmuştur. İlköğretim matematik öğretmeni adayları ve sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlerden bekledikleri yeterlik durumu arasında anlamlı fark belirlenmiştir. Cinsiyete göre, öğretmenlerin yeterlik algılarında anlamlı fark belirlenmiştir. Öğretim tecrübesine göre, öğretmenlerin yeterlik algılarında anlamlı fark elde edilmiştir. Bu fark mülakatlara da yansımıştır. This study aims to compare the elementary teachers? and teacher candidates? perception of their proficiency in teaching mathematics. A questionnaire with 52 items was developed, and then administered. To test reliability and validity, a pilot study was conducted. The questionnaire included six factors acquired in consequence of explanatory factor analysis. In data collection process, elementary mathematics teachers and elementary teachers who were teaching mathematics and teacher candidates who were expected to teach mathematıcs ın the future completed the questionnaire. The sample of this study included a total of 857 participants: 300 participants for the pilot study and 557 participants for actual study. SPSS and LISREL programs were used in data analysis process.Based on the results gathered in this study, several differences were found among the participants? perceptions. There was a significant difference between the elementary mathematics teachers and elementary teachers? perceptions of proficiency in teaching mathematics. In addition, there was a significant difference between pre-services elementary mathematics teachers and pre-services elementary teachers? perceptions of proficiency in teaching mathematics. There was also a significant difference between the male and female participants? perceptions of proficiency in teaching mathematics. Finally, there was a significant difference between the teachers? perceptions of proficiency in teaching mathematics in terms of years of experience in teaching. All these differences were also observed in the interviews.
Collections