İlköğretim matematik öğretiminde problem kurma çalışmalarının öğrencilerin problem çözme başarısına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 6. Sınıf öğrencileriyle yapılan problem kurma çalışmalarının, öğrencilerin problem çözme başarısı ve matematiksel tutumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada, problem kurma çalışmalarının Polya'nın problem çözme adımlarındaki (problemi anlama, plan yapma, planı uygulama, kontrol) başarıları ve matematiksel tutumlara( matematiksel isteklilik, matematiksel sebat, matematiksel kendine güven) etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan, 20 maddeden oluşan, Problem Çözme Başarı Testi , geçerlilik ve güvenirliği kanıtlanmış Problem Çözme Tutum Envanteri kullanılmıştır. Çalışmaya TOKAT ili Zile ilçesindeki iki ilköğretim okulundan seçilen ikişer sınıftan toplam 95 altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Problem çözme ve kurma çalışmaları etkinlikleri, deney grubu öğrencilerine (n=48) 10 hafta uygulanırken, problem çözme çalışmaları etkinlikleri, kontrol grubu öğrencilerine (n=47) iki hafta uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen verilerin analizinde t-testi ve F-testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, problem kurma çalışmalarının öğrencilerin problem çözme başarılarını anlamlı düzeyde artırdığı; problem çözme adımlarındaki (plan yapma, planı uygulama, kontrol) başarılarında etkili olduğu; öğrencilerin matematiğe karşı tutumlarını artırdığı; öğrencilerin problem çözerken çözüme ulaşmada daha ısrarcı oldukları ve çözüme ulaşacaklarına dair kendilerine güvenlerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca cinsiyetin problem kurma çalışmalarının problem çözme başarısına artırmasında anlamlı bir etkisinin olmadığı; baba eğitim durumunun öğrencilerin problem çözme başarısında olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. With this research, the impact of problem-posing activities on sixth grade students? problem-solving ahievement and mathematical attitudes was investigated. In detail, this research investigates the impact of problem-posing activities on Polya?s problem solving steps (understand the problem, devise a plan, carry out the plan, and look back) achievement, and mathematical attitudes (mathematical eagerness, mathematical persistence, and mathematical self-confidence).The research was conducted based on the pre-test, post-test experimental design with control group in 2009-2010 school year. The research instruments for the study were Problem Solving Achievement Test with 20 items, and Problem Solving Attitudes Survey. A total of 95 sixth grade students selected from 4 classrooms (two from each schoool) of two elementary schools from Zile, Tokat. Problem solving and posing activities were implemented to experiment group students (n=48) for 10 weeks and only problem solving activities to control group students (n=47) for two weeks. t and F tests were used in analysing data.It was found that problem posing activities significantly icreases students? problem solving achievement; students? problem solving abilities on (devising a plan, carrying out the plan, and looking back); students? attitudes towards mathematics; and students? persistence and self-confidence in solving mathematical problems.In addition, the gender of students in problem posing classrooms have no significant effect on their problem solving achievement; and father?s educational status has a positive effect on students? problem solving achievement.
Collections