Öğretmenlerin radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgi düzeyleri belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın örneklemini ilkokul ve ortaokullarda farklı branşlarda çalışan 274 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenlerin radyasyon kavramına karşı tutum ve bilgileri; mezun oldukları üniversitenin bulunduğu bölge, mezun oldukları fakülte, çalıştıkları kurum, cinsiyet, branş ve eğitim düzeyi açılarından ele alınmıştır. Çalışmada verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi anketi ve daha önce Torun (2012) tarafından geliştirilen radyasyon kavramına karşı tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15 paket programına aktarılarak örneklem dağılımlarının frekans ve yüzdeleri hesaplanmıştır. Örneklemdeki öğretmenlerin cinsiyet durumlarına, mezun oldukları fakülte durumlarına, çalışılan kurum durumuna ve çalışılan okul kademesi durumlarına göre değerlendirme yapılıp elde edilen görüşlerinin karşılaştırılmasında bağımsız t-testi uygulanmıştır. Örneklemdeki öğretmenlerin eğitim verdikleri branş ile ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış, , mezun olunan üniversitenin bulunduğu bölge ve öğretmenlerin eğitim durumlarıyla ilgili grup değişkenleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için ise kruskal-wallis testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmenler arasında eğitim düzeyi, mezun olunan üniversitenin bulunduğu bölge, mezun olunan fakülte, çalışılan kurum, eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmazken, öğretmenlerin cinsiyetleri ve eğitim verdikleri branş değişkenlerine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. In this study, it is endeavored to determine the approach of teachers towards the concept of radiation and the degree of their knowledge regarding this subject. The sample group is composed of 274 teachers specialized in different subjects in elementary and middle schools. Their approach towards the concept of radiation has been observed from multiple angles such as; the region of the university they did their studies at, the faculty they graduated from, gender, branch, marital status, education degree. In order to gather the collected data, the scale parameter developed by Torun to gauge approach towards the concept of radiation has been used. After having done the necessary codifications of the obtained data, the frequency and the percentage of the sampling distribution has been transferred to the SPSS 15 packaged program. The teachers in the sample group have been evaluated in terms of their gender, the faculty their graduated from, the institution they work at and the stage of their school. In the comparison of the obtained results independent samples t-test has been applied. In order to determine whether there is discrepancy concerning the subjects they teach, one-way analysis of variance (ANOVA) has been applied. So as to discern whether there is discrepancy regarding the region of the university they did their studies at and the status of their education Kruskal–Wallis one-way analysis of variance has been utilized.According to the results obtained from this research, it has been ascertained that while there is no significant difference concerning the region of the university the teachers did their studies at, the faculty they graduated from and their education degree; there is a notable distinction according to the variables of gender and the subjects they teach.
Collections