Öğretmen adaylarının öğrenme, davranış ve zihinsel süreçler ile ilgili nörofizyolojik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme, davranış ve zihinsel süreçler ile ilgili nörofizyolojik algı düzeylerini belirlemektir. Deneysel olmayan araştırma modellerinden tarama modeli ile yapılmış olan bu çalışmanın örneklemini Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi çeşitli bölümlerindeki toplam 378 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde geliştirilen ve geçerlilik-güvenirlilik çalışması yapılan `Nörofizyolojik Algı Ölçeği: Öğretmen Adaylarının Algılarını Ölçmeye Yönelik (NAÖ)` ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin gerekli kodlamaları yapıldıktan sonra SPSS 15 paket programına aktarılarak ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Verilerin istatistiksel olarak analiz edilmesi sonucunda, ölçeğin birinci ve ikinci faktörlerinin yüksek derecede güvenilir, üçüncü faktörün oldukça güvenilir oldukları (faktör-1 α=,90, faktör-2 α=,86 ve faktör-3 α=,76) ve ölçeğin genel güvenirliliğinin ise yüksek derecede olduğu (α=,95) bulunmuştur. Ayrıca bölüm bazında öğrenme, davranış ve zihinsel süreçler ile ilgili nörofiyolojik algı düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (F(2-375)=13,19, p<,001). Yapılan analizler sonucunda bu farkın Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümü ile Sınıf Öğretmenliği bölümü ve Fen Bilgisi Öğretmenliği ile Sınıf Öğretmenliği bölümü arasında kaynaklandığı bulunmuştur. Yani öğrenme, davranış ve zihinsel süreçler ile ilgili nörofizyolojik algı düzeyleri arasındaki fark Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümü ile Sınıf Öğretmenliği bölümü öğrencileri arasında PDR bölümü öğrencileri lehine ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü ile Sınıf Öğretmenliği bölümü arasında Fen Bilgisi bölümü öğretmen adayları lehine anlamlı bulunurken, Psiklojik Danışma ve Rehberlik bölümü öğrencileri ile Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümü öğretmen adayları arasında ise anlamlı bir fark bulunmamıştır. Elde edilen bu sonuç bölümlerin müfredat içerikleri ile yorumlanarak önerilerde bulunulmuştur. The aim of this study is to determine their neurophysiological level of perception regarding teacher candidates' learning, behaviour and mental processes. Total of 378 students in various departments in Faculty of Education, Erzincan University took part in the research as study population that was made by survey model from non-experimental research design. Neurophysiological Perception Scale generated in the process of data collection, and made the study of validity and reliability was used to measure Perceptions of Teachers candidates. One-Way Anova was used for unrelated samples by transfering codificateddata to SPSS 15 package programme.As a result of statistical analysis of data, it has been found that the scale factors of the first and second is highly reliable (factor-1 α=,90 ve factor-2 α=,86), and the third factor is rather highly reliable (factor-3 α=,76), and the total scale is high degree reliable (α=,95). The result of the study presented is that there is an considerable difference between their neurophysiological level of perception regarding learning, behavior and mental processes based on departments (F(2-375)=13,19, p<,001). The reason of this finding is resulted from the differences between students of Psychologic Conseling and Guidance department, and teacher candidates of Class Teacher department, and also between teacher candidates of Science Teacher department and teacher candidates of Class Teacher department. In other words, the difference among their neurophysiological levels of perception regarding teacher candidate' learning, behavior and mental processes was found in favour of students of Psychologic Conseling and Guidance department the difference between students of Psychologic Conseling and Guidance department and teacher candidates of Class Teacher department while the difference between students of Psychologic Conseling and Guidance department and teacher candidates of Class Teacher department was found in favour of teacher candidates of Since Teacher department. Furthermore, any meaningful difference was not observed between teacher candidates of Science Teacher department and teacher candidates of Class Teacher department. As a result of the findings, various suggestions were presented by commenting with curriculum contents of each department.
Collections