7.sınıf basit makineler konusunun film ve çizgi filmlerle öğretiminin tutum ve akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanının temel amacı; Fen Bilimleri öğretiminde film ve çizgi film kullanılarak yapılan öğretimin, öğrencilerin fen dersine karşı tutumlarına ve akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırma ön test ve son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. Araştırma Kocaeli ili Darıca ilçesindeki Sarkuysan İlkokulu'na devam etmekte olan 7.sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2012-2013 öğretim yılı birinci döneminde, sekiz saatlik bir sürede toplanmıştır. Veri aracı olarak, Ortaokul 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinin `Kuvvet ve Hareket` ünitesinin `Basit Makineler` konusuyla ilgili kazanımlar doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri akademik başarı testi ve `Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği (FBTÖ)` öğretime başlamadan önce uygulanmıştır. Uygulama başlamadan önce okuldaki tüm 7. Sınıf öğrencilerine `Kişisel Bilgiler Formu`, `Akademik Başarı Testi` ve `FBDTÖ` uygulandıktan sonra benzer özelliklere sahip 4 şubeden rastgele 2 tane deney, 2 tane kontrol grubu olarak tespit edilmiştir. Buna göre; 2 hafta boyunca `Basit Makineler` konusu, farklı yöntemler ile işlenmiştir. Konunun bitiminde her iki gruba da `Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği` ve `Akademik Başarı Testi` bu kez son test olarak uygulanmıştır.Verilerin çözümünde SPSS 20,00 paket programı kullanılmıştır. Toplanan veriler analizinde İstatistiki işlemlerden t-testi, aritmetik ortalama (x), standart sapma (S), frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında 0,05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Film ve çizgi filmlerle öğretim yapılan deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yöntemin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin `Akademik Başarı Testi` ve `Fen Bilgisi Dersi Tutum Ölçeği` son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Ayrıca deney gruplarında, kullanılan her iki ölçek için ön test ve son test puanları arasında da anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında film ve çizgi filmlerle yapılan öğretimin öğrencilerinin akademik başarılarına ve Fen Bilimleri dersine olan tutumlarını olumlu şekilde değiştirmiş olduğu söylenebilir. It is studing effect to students' way of behavings against to science and tecnology and their success academic using films in education science and tecnology. The investigation has made in experimental model front test- last test with control group. The investigation has made with students who are going on education in 7. Class Sarkuysan Primary School where is in Kocaeli at Darıca. The datas of research have been added in 8 education hours at the first period of 2012-2013 educatıon year. The first time, it has been applied `Personel Knowledges Form` to all students who were 7. Class in school. It has been established by chance as 2 test groups and 2 control groups which have similar special features form 4 branches as consideration knowledges which were in the application. Researcher has applicated Science Lesson manner of Conduct Scale to the groups as data tool which have been prepared by research in direction of acquireds and Test of Academic Success before education started in about `Simple machine` in the earns which are in the unit `Power and motion` which is in the primary education 7. Class `Science and Tecnology` lesson. This time it has been applicated both of groups `Science Lesson manner of Conduct Scale` and `Academic Success` tests as the last test at the finish of subject. It has been used SPSS 20,00 pocked program at the solve datas. It has been used at the analyze datas which has been picked –up procedures of statistics ( t-test), mathematic average (X), standart deviation (S), Frequency (F) and percent (%). It has accepted .05 meaningfulness level for comment datas which have assured. It has been seen an expressive different that is advantage test group students between control group students who were applied traditional education with test group students who were apllied education with films and cartoon films Academic Success Test and Science Lesson manner of Conduct Scale the last test points. Besides, it has been established difference with expressive between front test and last test points too, for both scale that has been used on the test groups. It can be told that it changed in positive frorm students who applied education with films to Academic Success and their manner of conducts to Science Lesson in result light that it was arrived.
Collections