Bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına ve matematiği günlük hayat problemlerine transfer etmelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, REACT stratejisi kullanılarak bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımına göre yapılan öğretimin öğrencilerin matematik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına ve matematiği günlük hayatta karşılaştıkları problem durumlarında kullanmalarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, 2012-2013 Eğitim ve Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 7. sınıfa devam eden 54 öğrenciden (28'i deney 26'sı kontrol grubunda) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Matematik Başarı Testi, Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Matematiği Günlük Hayat Problemlerine Transfer Edebilme Testi kullanılmıştır.Deney grubunda bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımının REACT Stratejisi uygulanırken; kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinlikler uygulanmıştır. Uygulama 17 ders saati sürmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; bağımsız gruplar t-testi, bağımlı gruplar t-testi ve ANCOVA kullanılmıştır. Matematik başarı testi son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Ancak, deney ve kontrol grubunun kalıcılık testi puanları arasında anlamlı bir fark belirlenmemiştir. Yine, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin son tutum ve transfer testi puanları arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir. In this study, by using REACT strategy it is aimed to examine the effect of teaching implemented according to the contextual teaching and learning approach on the students' mathematics achievement, mathematics attitude, and transferring mathematics in the problem situations they come across in real life.In the study quasi-experimental method is used. The study was conducted in 2012-2013 education and teaching autumn term year. The working group (28 for experimental group and 26 for control group) consists of the students continuing 7th grade.In the study, as data collection tools, Mathematics Achievement Test, Mathematics Attitude Scale and Transferring Mathematics to the Real Life Problems Test are used. While in the experimental group contextual teaching and learning approach's REACT strategy is used, in the control group activities recommended by Minister of Education is used.The experiment has been continued seventeen lesson hours. The collected data are analyzed through SPSS 20.0 statistical packet program. In data analysis, independent group t-test, dependent group t-test and ANCOVA are used.A significant difference was found between post achievement test scores of experimental and control groups in favor of experimental group. However, there was no significant difference between retention test scores of them. Similarly, there was no significant difference between attitude test scores and transfer test scores of them.
Collections