Astronomi konularında istasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarısına ve astronomiye karşı tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; öğrenme istasyonlarının öğrencilerin astronomi konusundaki akademik başarılarına ve astronomiye karşı tutumlarına etkisini belirlemek ve literatüre astronomi eğitimi için alternatif bir yöntem sunmaktır. Araştırmada karma yöntem kullanılmış ve öğrenci görüşmeleri desteklenmiştir. Araştırma 2015- 2016 eğitim öğretim döneminde Doğu Anadolu Bölgesinde yer alan bir ortaokulda öğretim gören 98 yedinci sınıf öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilere uygulama öncesinde Astronomi Başarı Testi (ABT) ve Astronomi Tutum Ölçeği (ATÖ) ön test olarak uygulanmıştır. Yedinci sınıf fen bilimleri dersi içerisindeki astronomi konuları deney grubu ile öğrenme istasyonları yardımıyla, kontrol grubundaki öğrencilerle MEB'in ön gördüğü ders kitabında yer alan etkinlikler takip edilerek işlenmiştir. ABT ve ATÖ deney ve kontrol gruplarına ön test- son test olarak uygulanarak t testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada deney ve kontrol gruplarının ABT son test puanları arasında anlamlı bir farklılık belirlenmişken, ATÖ son test puanları arasında deney grubu lehine bir artış olmasına rağmen bu farkın anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İstasyon Gözlem Formu (İGF) ile elde edilen verilere göre öğrenciler öğrenme istasyonlarını; astronomi konuları için faydalı, eğlenceli, kolay öğrenmeyi sağlayan bir teknik olarak görmektedirler. The basic aim of this research is defining the effect of learning stations on students' academic achievements in astronomy, attitudes to astronomy and providing an alternative method to literature for astronomy education. In the research mix method was used and supported by interviews with students. Research was conducted with 98 seventh grade studens, studying at a secondary school located in the Eastern Anatolia Region in 2015-2016 academic year. Before application `astronomy achievement test` (ABT) and `astronomy attitude scale` (ATÖ) was applied to the students as a pre test. Astronomy subjects in the seventh grade science course were processed with the experimental group by learning station and control group students by following the activities in course book suggested by Ministery of Education. ABT and ATÖ was applied to the sample of exprimental group and control group as pre test- post test and analyzed by t test.In the research, although a significant difference was defined between experimental and control group's ABT post test scores, at the same time although an increase in favor of experimental group ATO post test scores was defined, it wasn't considered as a meaningful difference. According to the data obtained by `Observation form of station` (İGF), students have considered learning stations as an easy, entertaining and facilitating learning technique in astronomy subjects.
Collections