Fen bilgisi dersine yönelik okul dışı öğrenme ortamları etkinliklerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; okul tabanlı alan gezisinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile ilgili kazanımlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, yarı deneysel bir çalışma olup statik grup karşılaştırmalı desende tasarlanmıştır. Çalışma grubunu; 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Erzincan İl'inin İliç İlçesi'nde bulunan İliç Anagold Madencilik Orta Okulu'nda öğrenim gören 56 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubunda, okul dışı alan gezisi doğa alanı olarak bir hobi bahçesinde, istasyonlarda öğrenme tekniği ile, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programa uygun olarak sınıf ortamında öğretim yürütülmüştür. Deney grubuna belirlenen istasyonlar ile ilgili gözlem formları ve bilgi yaprakları sunularak çalışmaları sağlanmıştır. Uygulamanın sonunda veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu ve bilgi yaprakları ile açık uçlu soruların bulunduğu bir görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi için bir puanlama rubriği geliştirilmiştir. Öğrencilerin gözlem formlarındaki bilimsel süreç becerilerine ilişkin görevlere oluşturdukları yanıtlar iki farklı puanlayıcı tarafından puanlanmıştır. Bu pauanların ortalaması alınarak sonuçlar bağımsız gruplar t testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, okul dışı öğrenme ortamlarının, bilimsel süreç becerilerini geliştirme açısından, özellikle gözlem ve operasyonel tanımlama becerileri bakımından katkı sağladığı tespit edilmiştir. In this study was aimed investigation of the effects of school based field trips on scientific process skills of middle school students. The study is a quasi-experimental research, and it was designed thorough static-group comparison design. The study group of research is consisted 56 middle school students, who are in 5th grades in İliç Anagold Madencilik middle school in Erzincan. In experimental gruop, the study was performed in hoby garden during learning at the stations. On the other hand, the study was conducted in the classroom according to teaching program in control grup. The participants of experimental group was provided observation form and information sheets regarding learn objects in station. The end of this study was applied for data collection an observation task and interview form. A rubric form was investigated for assesment of participants' tasks. The obtained data were assesed the rubric by two different rater. Mean of raters' scors were used to analyse the data using independent simple t-test. As a result, the study have been found that out of school learning environment contribute to improve the scientific process skills, especially, in terms of defining operational skills and observation skills.
Collections