İlköğretimde eğlendirici eğitsel materyal kullanımı (Oyunlarla fen öğretimi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı eğlenceli eğitsel materyallerle oyun yöntemi ile müfredata dayalı alışılagelmiş öğrenme yöntemlerinin, öğrencilerin fen bilimleri dersine ve kullanılan yönteme ilişkin görüşlerine, akademik başarısına ve derse karşı tutumuna etkisini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini, aynı fen öğretmeninin ders verdiği bir ilköğretim okulunun, iki ayrı sınıfında okuyan, 30 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılının 2. yarıyılında, üç hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel boyutları içeren karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada ölçme araçları olarak fen bilimleri dersi başarı testi, fen'e yönelik tutum ölçeği, öğrenci görüş formu ve araştırmacı gözlem formları kullanılmıştır. İlköğretim 6. sınıf müfredatında yer alan `Elektriğin İletimi` ünitesi seçilmiş ve deney grubuna eğlendirici eğitsel materyallerle oyun yöntemi ile öğretim yapılmış, kontrol grubunda ise müfredata dayalı alışılagelmiş öğretim yöntemine yer verilmiştir.Araştırma sonucunda, her iki grubun tutumları arasında önemli bir farklılık bulunmuştur. Ancak başarı puanları arasında anlamlı bir fark elde edilememiştir. Bu sonuçtan yola çıkılarak, öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik tutumları üzerinde `Eğlendirici Eğitsel Materyallerle Oyun Yönteminin` programa dayalı öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu söylenebilir. Buna ek olarak, öğrencilerin fen bilimleri dersinde eğlendirici eğitsel materyallerle oyun yöntemi kullanımına yönelik görüşlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen Bilimleri Dersine Karşı Tutum, Eğitsel Materyal, Eğlendirici Eğitsel Materyallerle Oyun, Fen Bilimleri Eğitiminde Oyun, Fen Öğretimi, The aim of this research is to determine the effect of the curriculum-based traditional learning methods and the game method with the entertaining educational materials on the opinions of the students related with the science course and used method, academic success and attitude against the course.The sampling of the research consists of 30 sixth grade students who study in two separate classes of an elementary school and are taught by the same science teacher. The research has been applied during three weeks in 2nd semester of 2015-2016 school years. Mixed method consisting of qualitative and quantitative dimensions is used in the research. Science course success test, attitude scale for science, student opinion form and research observation forms are used in the research as the measuring instrument. The unit of `Electrical conduction` in the curriculum of 6th grade, is chosen and the teaching is made to the experiment group by using game method with entertaining educational materials, in the control group, curriculum based traditional teaching method is used.At the end of the research, a significant difference is found between the attitudes of both groups. However, no significant difference is obtained between the success points. On the basis of this result, it may be said that the `Game method with Entertaining Educational Materials` is more efficient than the program based teaching methods on the attitudes of the students for the science course. In addition to this, it is determined that the opinions of the students related with the utilization of the game method with entertaining educational materials, are positive in science course.Keywords: Attitude Against The Science Course, Educational Material, Game with Entertaining Educational Materials, Game In Science Education, Science Teaching,
Collections