Fen bilgisi öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi ve bunları kullanmalarının çeşitli değişkenler açısından irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Ortaokul Fen Bilgisi öğretmenlerinin hangi ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniğini hangi sıklıkta kullandıklarını ve bunları kullanmalarını çeşitli değişkenler açısından irdelerken ölçme aracını seçmelerinde etkili olan etmenlerin etkili olma derecelerini belirlemek amaçlanmıştır.Çalışmamızda tarama modeli kullanılmıştır.Çalışmanın örneklemini Türkiye'nin doğusunda yer alan bir il ve iki ilçesinde ki 75 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde geliştirilen ve geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan ölçek kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Analizde, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD Post-Hoc çoklu karşılaştırma testi, bağımsız örneklem t testi, pearson korelasyon katsayısı, basit doğrusal regresyon kullanılmıştır. Ölçeğin genel güvenirliği α=,694 oldukça güvenilir olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerimizin sıklıkla uyguladıkları ölçme değerlendirme yöntemleri belirlenmiştir. Deneyim süreleri ve hizmet içi eğitimi almak ya da almamak öğretmenlerin kullandıkları ölçme ve değerlendirme türlerini etkilememiştir. Pratikte kendini yeterli bulanlar daha çok; çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar, tanılayıcı dallanmış ağaç ve yapılandırılmış gridi kullanmaktadırlar. Pratikte kendisini yeterli bulmayanlar daha fazla hizmet içi eğitim almak istemektedirler. Müfredatın yetiştirilmesi kaygısı, yöntemin öğrenci tarafından algılanması güçlüğü, ölçme aracının güvenilirliği yüksek olması, zaman (ders süresi) kısıtlılığı değişkenlerinin diğer değişkenlere göre öğretmenlerin ölçme aracını seçmelerine daha fazla etki ettikleri görülmektedir. In this study, it is aimed to detect which assessment and evaluation techniques are used by secondary school science teachers and how frequent they are used by them. Also,while examining the usage of these techniques with regards to several variables,it was aimed as well to determine the efficiency level of the factors which were effective in the teachers' choice of the evaluation and assessment instrument. In our study, the survey method was used. Survey sample consisted of 75 science teachers teaching teaching where a city is in east of Turkey and its two districts. Our scale that was developed and tested for reliability survey used. The data was analyzed via SPSS 22 application. In this analysis, one-way analysis of variance (ANOVA), LSD Post-Hoc multiple comparison test, independent samples test, Pearson correlation coefficient and simple linear regression were used. As a result of these reliability tests, the factors were found to be fairly reliable. General reliability of our measure α=,694. The assesment and evaluation techniques that are frequently used by teachers were detected. Also, the level of the experience and getting or not getting in-service education do not effect their assessment and evaluation technique choices. The teachers who find themselves more practical and experienced in application mostly use multiple-choice tests, written exams, diagnostic tree and structured grid. The teachers who found themselves not practical enough tended to get in-service educations more.Variables such as `The worry of completing the curriculum in time, difficulties in the comprehension of assessment and evaluation techniques by students, being high of the reliability of the measure instrument, also it was seen that the restriction in time of lessons were more effective on the teachers's choice of measure instrument.
Collections