Öğretmen adaylarının, eğitsel amaçlı internet kullanım düzeylerinin belirlenmesi (Erzincan Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının eğitim amaçlı internetkullanımlarının ne düzeyde olduğunu tarama yöntemini kullanarak farklıdeğişkenler açısından ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2015-2016eğitim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi ÖğretmenliğiMatematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1.ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 605 öğrenci oluşturmaktadır.Çalışmada veri toplama aracı olarak Yılmaz (2012) tarafından geliştirilen`Eğitim Amaçlı İnternet Kullanımı` anketi yeniden düzenlenerek kullanılmıştır.Çalışmada kullanılan ölçek 12 çoktan seçmeli soru ve 26 likert tipi sorudanoluşmaktadır. Anketin geçerlilik çalışmaları kapsamında öncelikle faktör analiziyapılmıştır. Faktör analizi yapılırken 21 madde birlikte değerlendirilmiş diğer 5madde için ayrı bir faktör analizi yapılmıştır. İlk 21 maddenin altı boyutta, diğerbeş maddenin ise tek boyutta toplandığı görülmüştür. Cinsiyet, yaş, kişiselbilgisayarın olup olmaması durumu, başarı düzeyi, internete bağlanma yeri vesüresi, internet kullanma amacı, internete girmek yerine tercih ettikleri aktivite,eğitimlerine katkı sağlama amaçlı olarak interneti nasıl kullandıkları, araştırmayaparken kullandıkları site uzantısı değişkenleri açısından öğretmenadaylarının interneti eğitim amaçlı kullanma düzeyleri arasında anlamlı farkolup olmadığı incelenmiştir. Değişkenlerin birbirini ve eğitim amaçlı internetkullanımını anlamlı düzeyde etkilediği Çapraz Tablo Testi, IndependentSamples `t` test ve one-way ANOVA testleri sonucunda görülmüştür. Making use of the survey method, this study is intended to depict the level at whichthe teacher candidates use the internet for educational purposes on the basis ofdifferent variables. The sample group of the study consists of 605 undergraduatestudents studying at different grades of the Department of Science Teaching atErzincan University in the 2015-2016 academic year. The `Internet Use forEducational Purposes` Survey, developed by Yılmaz (2012), was used for collectingdata after having been modified. The scale used in the study is made up of 12multiple-choice questions and 26 likert questions. The factor analysis was primarilydone for checking the validity of the survey. While the factor analysis was beingcarried out, 21 questions were assessed together and another factor analysis wasdone for the remaining 5 questions. It was realized that the first 21 questions wereclassified under six dimensions while the other five were classified under onedimension. It was examined whether there were significant changes among theteacher candidates with respect to their levels of use of the internet for educationalpurposes based on such variables as gender, age, possession of personal computer,level of academic success, the place where they have an access to the internet andthe limitations of access time, the purpose of using the internet, the activitiespreferred in place of the use of the internet, the way they use the internet forcontributing to their education and the site extensions used while doing research onthe internet. It was realized that the variables affect one another and the use of theinternet for educational purposes significantly following the Crosstab test,Independent Samples `t` test an done-way ANOVA test.
Collections