Öğretmenlerin öğrenme, davranış ve zihinsel süreçler ile ilgili nörofizyoljik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin öğrenme ve davranışın nörofizyolojik süreçleri hakkında algılarını tespit etmektir. Bu çalışmadan beklenen etki ise eğitim hedeflerinden beklenen verimin sağlanması için çağdaş gelişmeleri benimseyen eğitimcilerin, nörofizyolojik algı seviyelerini belirlemektir. Araştırma da, nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Türkiye'nin bir ili sınırları içerisinde bulunan İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı çeşitli okullarda ve kademeler de görev yapan, gönüllü katılan 276 öğretmenden toplanan verilere SPSS'de istatistiksel analizlerle ilişkisiz örneklemler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapıldı.İki farklı veri toplama aracıyla elde edilen araştırmanın nicel verilerini elde etmede `Nörofizyolojik Algı Ölçeği: Öğretmen Adaylarının Algılarını Ölçmeye Yönelik (NAÖ)` adlı ölçek ve nitel verilerin elde edilmesinde ise oluşturulan yarı yapılandırılmış anket formu kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel olarak analiz edilmesi sonucunda, alanlarına (sayısal, eşit ağırlık ve sözel) göre öğretmenlerin öğrenme ve davranış nörofizyolojisi hakkındaki algıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda bu farkın sayısal ve sözel öğretmenler arasında kaynaklandığı bulunmuştur. Görüşmeler de yapılarak nicel veriler desteklenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine bakılarak nörofizyoloji hakkında algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerin nörofizyolojik algı seviyeleri, nörofizyolojik öğrenme yaklaşımı konusunda kendilerini ne durumda gördükleri, eğitimde beyin araştırmalarının önemi hakkındaki düşünceleri, öğrenme kuramlarını tanımlamada nörofizyolojik algı seviyeleri tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlarla nörofizyolojik öğrenmenin öğretmenler tarafından seminerler yoluyla bilgilendirilerek öğretimde kullanılması gerektiği sonucuna varıldı. The purpose of this research is to determine the perceptions of teachers about the neurophysiological processes of learning and behavior. The effect expected from this study is to determine the level of neurophysiological perception of the educators adopting contemporary developments in order to achieve the expected yield from their educational objectives. In the research, it was planned to use quantitative and qualitative research methods together. One-way analysis of variance (ANOVA) was performed for the samples collected from 276 volunteer teachers in various schools and departments affiliated to the Provincial Directorate of National Education located within a province of Turkey and unrelated to the statistical analyzes in SPSS.Neurophysiological Perception Scale: Toward Measuring the Perceptions of Teacher Candidates (NAO) `and semi-structured questionnaire form were used to obtain quantitative data of the research obtained with two different data collection tools. As a result of statistical analysis of the data, a significant difference was found between teachers' perceptions about learning and behavioral neurophysiology by their fields (numerical, equal weight and verbal). As a result of the analyzes made, this difference was found to be among the numerical and verbal teachers. Negotiations were also conducted to support quantitative data. The perceptions about neurophysiology have been tried to be determined by looking at the opinions of the teachers. The levels of the teachers' neurophysiological pereption, how they find themselves in neurophysiological learning approach, the views on the importance of brain researhes in education, the levels of neurophysiological perception in defining learning theories were determined in the study. With the results obtained, it was concluded that neurophysiological learning should be informed by teachers through seminars and used in teaching.
Collections