Matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümündeki öğretmen adaylarının mizaç, karakter ve kimlik özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi bölümünde bulunan öğretmen adaylarının mizaç, karakter ve kimlik özelliklerinin cinsiyet, sınıf ve bölüm değişkenlerine bağlı olarak belirlenmesidir. Bu amaçla araştırmada, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Köse ve Sayar (2001) tarafından uyarlanan `Mizaç ve Karakter Envanteri` , Coşkun (2004) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Kimlik Ölçeği` ve demografik özellikleri belirlemek amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmada betimsel ve nedensel karşılaştırma modelleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular Matematik ve Fen Bilimleri bölümündeki öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf düzeyleri ve bölüm değişkenleri açısından değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. The main purpose of this research is to determine the temperament, character and identity characteristics of teacher candidates in the Mathematics and Science Education Department depending on gender, class and departmental variables. For this purpose, in 2017-2018 educational year, teacher candidates in Erzincan University Department of Mathematics and Science Education were selected. In this research, `Temperament and Character Inventory` adapted by Köse and Sayar (2001) and `Identity Scale` adapted to Turkish (2004) by Coskun used as data collection tool and also `Personal Information Form` used to determine demographic characteristics. Two models (descriptive and causal comparison) used as the research model. The findings of the study were evaluated and discussed in terms of gender, class levels and department variables of Mathematics and Science teacher candidates.
Collections