Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeyinin belirlenmesi: Çanakkale örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Çanakkale merkez, ilçe ve köylerinde ortaokul, lise ve meslek liselerinde görevli Beden Eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek ve aktivite düzeyleri ile cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, medeni durum ve görev yapılan bölgeye bir farklılığın olup olmadığını ortaya koymaktır. Tarama modeli kullanılan bu araştırmanın evrenini, 2012-2013 yılında Çanakkale merkez, ilçe ve köylerinde MEB'e bağlı ortaokul, lise ve meslek liselerinde görev yapan 175 Beden Eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem olarak ise, bu evrenden tesadüfi örnekleme yoluyla 124 Beden Eğitimi öğretmeni alınmıştır. Araştırmada Beden Eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerini belirlemek için, uluslararası geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış olan Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPOQ) uzun form uygulanmıştır. Verilerin analiz sürecinde, SPSS 21.0 programından yararlanılarak verilerin kodlanmasından sonra data screening tekniği ile değerlendirmesi yapılmıştır. Toplanan veriler ışığında Beden Eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, medeni durum ve çalışılan bölgeye göre genel MET puanları çıkarılarak anlamlı bir farklılığın olup olmadığı test edilmiştir. Araştırma bulguları ışığında, genel MET puanları ele alındığında Beden Eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinde cinsiyet, yaş, mesleki kıdeme göre anlamlı bir farklılık göstermezlerken (p>.05), yerleşim yerlerine göre anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır (p<.05). Beden Eğitimi öğretmenlerinin genel MET puanları bulgularına göre fiziksel aktivite düzeylerinde etkinliği araştırılan değişkenlerden, sadece yerleşim yeri değişkenine göre anlamlı bir farklılığın ortaya çıkması, diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılığın oluşmamasında, Beden Eğimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite ağırlıklı bir öğretim süreci gerçekleştirmelerinden kaynaklanabileceği söylenebilir. Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Egzersiz, Fiziksel Aktivite Düzeyi, MET , Yaşam Biçimi. The general aim of present study this research is to determine the physical activity level of physical education teachers working in secondary and high school level in central and other districts and the villages of Canakkale province and to describe any significant difference in the activity levels according to several variables such as gender, age, seniority, marital status and place of work. This is a survey study and the population is composed of 175 physical education teachers working in public secondary schools, high schools and vocational high schools in Canakkale. The sample of the study was determined randomly and includes 124 physical education teachers. In order to determine the physical activity level of physical education teachers, International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) long form whose international validity and reliability had been proven previously was applied. Having gathered data, they were coded via SPSS 21.0 program and analyzed with data screening technique. The general Metabolic Equivalent (MET) points of physical education teachers were calculated and any significant difference was tested in terms of gender, age, seniority, marital status and place of work variables.According to the results based on the MET values, there is no significant difference in the physical activity levels of physical education teachers as to gender, age, and seniority variables (p>.05). However, there is a significant difference according to their working region (p<.05). The reason for the only difference exists for working region variable maybe related to field of study of the physical education teachers since they experience a more physical activity based training process. Keywords: Exercise, Life Style, MET, Physical Activity Level, Physical Education Teachers.
Collections