12 haftalık Latin dans eğitiminin üniversite öğrencilerinin öz güven düzeylerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma da 12 haftalık Latin dans eğitiminin üniversite öğrencilerinin öz güven düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 30 kontrol grubu, 30 çalışma grubu olmak üzere toplam 60 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Akın (2007) tarafından geliştirilen 33 maddelik öz güven ölçeği kontrol ve çalışma grubuna uygulanmıştır. Latin dans eğimi; Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Anafartalar yerleşkesi spor salonunda haftada 1 gün (2 saat) olmak üzere toplamda 12 hafta, 24 saat şeklinde yapılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS.16,0 kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans, Paired Sample ve Independent t-testi kullanılmıştır. Çalışma ve kontrol grupları öz güven son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0.05). Araştırmanın sonucuna göre 12 haftalık Latin dans eğitiminin katılımcıların öz güven düzeylerini arttırdığı söylenebilir. The aim of this study was to investigate the impact of the twelve weeks of Latin Dance Training Course on self confidence of the university student. Sixty university students participated in this study: Thirty in the control and thirty in the study group. Thirty three item self confidence survey developed by Akın (2007) was used to obtain data from both the control and the study groups. Latin dance training course was given to the participants of the study in Canakkale On Sekiz Mart University two hours weekly for a total of 12 weeks. SPSS.16.0 was used to analyse the data. In the analyses of the data; percentage, frequency, Paired Sample test and Independent t-test were used. Statisticaly significant differences were found after the analysis of the post-test between the control group and the study group (p<0.05). According to the results of the study, twelve weeks Latin dance training course can increase the self confidence levels of the participants.
Collections