Okul öncesi 60-72 aylık dönem çocuğunun sosyal duygusal uyumda eğitsel oyunun etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 12 haftalık eğitsel oyunların uygulamalarıyla okul öncesi dönemdeki 60-72 ay çocukların sosyal duygusal uyumuna etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin 2014-2015 eğitim ve öğretim yılının Ocak – Nisan tarihleri arasında 12 hafta boyunca programlarında farklı sıklıkta yer verdikleri eğitsel oyun uygulamaları esas alınmıştır. Araştırmayı yapmak için İzmir'de bulunan bir anaokulu ve ilköğretim okulu bünyesinde bulunan bir anasınıfında öğrenim gören 60-72 ay grubu çocukları çalışma grubunu oluşturmuştur. Bu çocuklara onların sosyal duygusal uyumuna etki etmesi beklenen bazı eğitsel oyunlar oynatılarak ölçümler kaydedilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin eğitsel oyun uygulamalarına programlarında ne sıklıkta yer verdiğini belirlemek amacıyla sınıflar hakkındaki ön bilgi formu kullanılmıştır (Güner 2008). Çocukların SDU ölçmek amacı ile de Önder ve ark. (2004) tarafından geliştirilen MASDU ölçeğinin, Işık (2006) tarafından 60–72 aylık çocuklar için uyarlanan formu kullanılmıştır. Ölçme araçları, İzmir ili Karabağlar ilçesindeki anasınıfı ve anaokuluna devam eden çocuk ve bu çocukların öğretmenlerine uygulanmıştır.Bu araştırma 60-72 ay çocuklarının cinsiyet değişkenine ve eğitsel oyun katılma sıklıklarına göre sosyal duygusal uyum düzeylerinin istatiksel açıdan anlamlı bir farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Deney ve kontrol grupları, haftada 1-2 saat eğitsel oyun oynayanların sosyal duygusal uyum düzeylerinin istatiksel açıdan anlamlı şekilde farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Deney ve kontrol grupların haftada 3-4 saat eğitsel oyun oynayanların sosyal duygusal uyum düzeylerinin istatiksel açıdan anlamlı şekilde farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Deney grubundaki çocukların haftada 1-2 ve 3-4 saat eğitsel oyun oynayanların arasındaki sosyal duygusal uyum düzeyleri istatiksel açıdan anlamlı şekilde farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Kontrol grubundaki çocukların okullarında haftada 1-2 ve 3-4 saat eğitsel oyun oynayanlar arsındaki sosyal duygusal uyum düzeyleri ise anlamlı farklılık göstermediğini ortaya koymuştur.Anahtar Sözcükler: Okul Öncesi, Sosyal Uyum, Duygusal Uyum, Eğitsel Oyun The Effects of Educational Games on 60-72 Montaja old Kids' Socıal and Emotional AdaptationThis study was conducted to determine the pre-school educational games with the implementation of the 12-week period of 60-72 months is whether the effect of social emotional adaptation of children or not In this study, pre-school teachers given in different frequency educational games along 12 weeks, between January to April in 2014-2015 academic year. Working group is formed 60-72 months of age children who enrolled in nursery classes and primary schools. These children who played educational games expected to impact on their social emotional adaptation measurements are recorded.Pre-information forms were used to find out at what frequency pre-school teachers use educational games in their program. `Marmara Social-Emotional Adaptation Scale` which was developed by Önder et al. (2004) and changed later on for children at 60-72 months of age by Işık (2006) was used in order to measure children's social-emotional adaptations. The survey was conducted over 203 children enrolled in nursery classes and their teachers at two state primary schools in the subprovince of Karabağlar in İzmir within the 2014- 2015 educational year.The results indicate that children at the age of 62-72 months showed a meaningful difference statistically at their social-emotional adaptation level in terms of their age, gender and frequency of participation in educational games performances. However a significant difference could not be found at social emotional adaptation level of children who didn't participate in educational games performances between 1-2 and 3-4 hours a week. The results are obvious to indicate that there was a significant difference between social-emotional adaptation levels of children who participated in educational games performances 1-2, 3-4 hours a week and social-emotional adaptation levels of children who did not participate in any educational games performances.Key Words: Preschool, Social Cohesion, Harmony Emotional, Educational Games
Collections