Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmeye ilişkin genel yeterlilik, özel yeterlik ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlik algılarını incelemek ve farklı değişkenlere göre bu algıların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi kesitsel tarama deseni olarak belirlenmiştir. Çalışmanın araştırma grubunu, yedi ayrı bölgeden rasgele yöntemle belirlenmiş 15 il' de çalışan beden eğitimi öğretmeni (221 kadın, 493 erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, `Öğretmenler için Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Algısı Ölçeği (ÖDGYA)`,`Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi için Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algı Ölçeği (BEDÖDYA)`, `Beden Eğitimi Öğretmenleri için Alternatif Ölçme Değerlendirmeye ilişkin Algı Ölçeği (AÖDYA)` ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistik, Çok Yönlü Varyans Analizi (MANOVA) ve parametrik olmayan Pearson Ki-Kare analizi kullanılmıştır. Betimleyici istatistik sonuçlarına göre beden eğitimi öğretmenleri ÖDGYA (X=3,73±,66), BEDÖDYA (X=4,00±,63), AÖDYA (X=5,29±,76) yeterlikleri ortalama ve standart sapma puanlarına sahip oldukları belirlenmiştir. MANOVA sonuçlarına göre yaş (Pillai's trace=0,29, F(111,1) =1,39, p<0,05, η2=0,09) ve çalışılan okul türünün (Pillai's trace=0,03, F(6,954) =2,61, p<0,05, η2=0,01) ÖDGYA, BEDÖDYA, AÖDYA düzeylerinde anlamlı farklılık saptanmıştır (p>0,05). Pearson Ki-Kare testi analizi sonucunda ÖDGYA χ²(n=714)=325,54, BEDÖDYA χ²(n=714)=481,71 ve AÖDYA χ²(n=714)=541,98 düzeyleri ile çalıştıkları hizmet yılına göre istatiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir (p<0,05). Elde edilen bulgulardan hareketle beden eğitimi öğretmenleri kendilerini ÖDGYA orta düzeyde yeterli, BEDÖDYA yeterli düzeyde, AÖDYA olumlu yönde yeterli görmüşlerdir. Hizmet yılı, yaş ve okul türü değişkenlerinin ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algısı, beden eğitimi dersi için ölçme değerlendirme yeterlik algısı ve alternatif ölçme değerlendirmeye ilişkin algı düzeyini etkilediği görülmüştür. Purpose of the current study is to examine in-service physical education teachers' measurement and evaluation, common competency perception, physical education measurement and evaluation competency, physical education alternative assessment levels and with different variables. Cross-sectional survey method is used as a research design. Volunteered in-service physical education teachers (Female=221; Male=493) randomly chosen from 15 cities based on seven geographical region. For data collection `Measurement and Evaluation Common Competency Perception Scale (MDCCPS)`, `Physical Education Measurement And Evaluation Competency Perception Scale (PEMECPS)`, `Physical Education Alternative Assessment Perception Scale (PEAAPS)` and personal information are used. Descriptive statistics, Multivariate Analyses of Variance (MANOVA) and non-parametric test Pearson chi-square were applied to the collected data. According to the descriptive findings (mean and standart deviation score) in-service physical education teachers' MDCCPS (X=3.73±.66), PEMECPS (X=4.00±.63) and PEAAPS (X=5.29±.76) were found. MANOVA results indicated statistically significant difference between age (Pillai'strace=0.29, F(111,1) =1.39, p<0,05, η2=0.09), working school type (Pillai'strace=0.03, F(6,954) =2.61, p<0,05, η2=0.01) and MDCCPS, PEMECPS, PEAAPS was observed (p>0,05). Pearson chi-square analyses indicated significant difference between working year χ²(n=714)=325.54 in MDCCPS, χ²(n=714)=481.71 in PEMECPS, χ²(n=714)=541.98 in PEAAPS (p<0,05). In summary, results showed that in-service physical education teachers feel moderate level in MDCCPS, competent in PEMECPS and PEAAPS. According to working years of in-service physical education teachers variable there is statistically significant difference is observed between MDCCPS, PEMECPS and PEAAPS. Lastly, significant difference is determined between age, school type and MDCCPS, PEMECPS and PEAAPS scores.
Collections