Ortaokul öğrencilerinin fiziksel uygunluk düzeyleri ile fiziksel uygunluk bilgi düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin fiziksel uygunluk düzeyleri (FUD) ile fiziksel uygunluk bilgi düzeylerinin (FUBD) karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokulda öğrenim gören 241 kız, 293 erkek toplam 534 öğrenci oluşturmaktadır. FUBD'nin belirlenmesinde Hünük ve İnce (2010) tarafından geliştirilen `Çocuklar için Fiziksel Uygunluk Bilgi Testi` veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. FUD ise boy, ağırlık, BKİ, şınav, mekik, esneklik ve 1 mil koş-yürü testleri ile belirlenmiştir. Elde edilen tüm verilerin betimleyici istatistikleri hesaplanmış, FUBD ve FUD skorları, standart puanlara dönüştürülerek, sınıf düzeyine göre, MEB (2014) sınıf geçme ve not değerlendirme ölçütlerine göre karşılaştırılmıştır. FU parametrelerinin ayrı ayrı değerlendirmesinde FITNESSGRAM standartlarından yararlanılmıştır. Cinsiyet açısından FUBD farklılıkları Mann Whitney-U, FUBD ile FUD arasında ilişki olup olmadığı ise Spearman Korelasyon testine göre araştırılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin cinsiyet açısından FUBD'de istatistiksel açıdan anlamlı bir fark gözlenmemiştir (U=-1,491; p>0,14). Öğrencilerin FUBD ile FUD karşılaştırıldığında, kız öğrencilerin FUBD 5. ve 6. sınıfta geçer, 7 ve 8. sınıfta orta, FUD ise tüm sınıflarda başarısız olarak tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin, FUBD'nin 8. sınıfta orta, 5, 6 ve 7. sınıflarda geçer, FUD'nin ise 5. sınıfta başarısız, 6, 7 ve 8. sınıflarda geçer olduğu sonucuna ulaşılmıştır. FUD ile FUBD standart puanları arasında kızlarda (r=0,27; p<0,01) ve erkeklerde (r=0,26; p<0,01) aynı yönde ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Uygunluk Bilgi Düzeyi, Fiziksel Uygunluk Düzeyi, Ortaokul This study aimed to compare health-related fitness knowledge (HRFK) and physical fitness levels (PFL) of middle school students. The sample of the study comprised 534 students, 241 female and 293 male. `Health Related Fitness Knowledge` test, which was developed by Hünük and İnce (2010), was implemented to determine HRFK. In addition, height, weight, body mass index, push-up, sit-up, flexibility and 1 mil run and walk test were used to determine their PFL. Descriptive analysis and non-parametric tests were used. HRFK and PFL scores, which were transformed into standard scores and categorised according to the standards of achievement of National Ministry of Education (2014), compared with HRFK and PFL scores. To test each PFL factor FITNESSGRAM standards were separately used. Mann Whitney-U test was conducted to test gender differences in PFKL and Spearman correlation test was implemented to calculate the correlation between HRFK and PFL. Regarding to HRFK results, no significant difference was found in gender (U=-1.49; p>0.17). When comparing HRFK and PFL, findings of middle school female students in 5th and 6th grades, they had acceptable results in HRFK test and 7th, 8th graders had intermediate test results. However, female students have unsuccessful results in all grades related to PFL scores. Male students in 5th, 6th, 7th graders had acceptable and 8th graders had intermediate level test scores in HRFK. Furthermore, male students had acceptable results in 6th, 7th and 8th graders, while 5th graders were unsuccessful scores in PFL. Correlation was found in similar direction between standardized PFL and PFKL scores of female students (r=0.27; p<0.01) and male students (r=0.26; p<0.01).Keywords: Physical fitness knowledge levels, physical fitness levels, secondary school
Collections