Futbol antrenörleri kaygı düzeylerinin problem çözme becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı aktif olarak antrenörlük yapan futbol antrenörlerinin kaygı düzeylerinin problem çözme becerileri düzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya Bursa ve Çanakkale illerinde görev yapan gönüllü 95 futbol antrenörü katılmıştır. Antrenörlerin sürekli kaygı durumları ile ilgili verileri elde etmek için Ölçeği Beck tarafından geliştirilmiş olan 20 maddeli Sürekli Kaygı Ölçeği (SKÖ) kullanılırken, Problem Çözme Becerileri (PÇB) verileri ise Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen, Türkçe'ye Şahin ve Heppner (1993) tarafından uyarlanmış 35 maddeli ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 20.00 programında, tanımlayıcı istatistikler, T-testi, Anova testi ve Korelasyon (r istatistiği ) yapılarak değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan antrenörlerin SKÖ ortalaması x=1,96 ± 0,27, PÇB ortalaması x=2,92 ± 0,63 tür. Çalışmaya katılan antrenörlerin antrenörlük yapma sürelerine bakıldığında, 33 antrenörün 1-9 yıl, 40 antrenörün 10-19 yıl arası ve 22 antrenörün ise 20 yıl ve üzeri olarak belirlenmiştir. Antrenörlerin SKÖ ve PÇB puan ortalamalarının meslekte çalışma süresi ve medeni durum değişkenine göre anlamlı olarak değişmediği, eğitim seviyesine göre ise anlamlı olarak değiştiği bulunmuştur. Antrenörlerin SKÖ ve PÇB puan ortalamaları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. This study aim of the examination relationship between anxiety and problem solving skills who participated to the study coaches of the football. 95 volunteers football coach participated to the study where were Bursa and Canakkale provinence. To obtain trait anxiety state data of tranis the 20-item developed by Beck Traiy Anxiety State Inventory(TASI) were used. Problem Solving Skills (PSS) data, developed by Heppner and Petersen (1982) and to the Turkish version adopted by Sahin and Heppner (1993) 35-item inventory problem solving skills are used. The data analyses in SPSS 20.00, Descriptive Statistic, T-test, One-Way Anova test and Correlation (r statistic) were used. The coaches who participated in the study TASI average x = 1,96 ± 0,27, PSS average x = 2,92 ± 0,63. When the time to coaching the coaches who participated in the study, 33 coaches of 1-9 years, 40 coaches of 10-19 years and 22 coaches 20 years and over.The coaches of the TASI and PSS mean scores did not change significantly compared to the working time in the profession and marital status variables, according to the education level was found to be significantly changed. The coaches between TASI and PSS average score were found to be positive and significantly correlation.
Collections