Rüzgar sörfü temel eğitim programının 13-15 yaş çocukların bazı yapısal ve motor özelliklerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, temel rüzgar sörfü eğitiminin erkek ve kız çocukların yapısal ve bazı motorik özelliklerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma grubu 19 erkek 23 kız, toplam 42 gönüllü katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada katılımcılar rastgele antrenman ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Antrenman grubunda yer alan çocuklara 6 hafta sureyle, haftada üç gün 120 dakikalık temel rüzgar sörfü eğitim programı uygulamıştır. Kontrol grubundaki katılımcılardan, günlük hayatlarındaki fiziksel hareketlerinde bir değişiklik yapmamaları istenmiştir. Program uygulanmadan önce ve tamamlandıktan sonra, katılımcıların ön test ve son test boy, ağırlık, deri kıvrım kalınlıkları, çap ve çevre ölçümleri, el kavrama kuvveti, kol kuvveti, sırt kuvveti, bacak kuvveti, esneklik ve denge ölçümleri test protokollerine uygun olarak yapılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için IBM SPSS Statistics 20.0 hazır yazılım programı kullanılmıştır. Tüm verilerin betimleyici istatistikleri hesaplanarak, ön test - son test karşılaştırılması non-parametrik testlerden `Wilcoxon'ın Eşli Çiftler Sıra Testi` den yararlanılmıştır. İki bağımsız grubun ölçüm değerlerinin karşılaştırılmasında ise Mann-Whitney U testi kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre, antrenman grubunda yer alan erkek çocukların bacak kuvveti (Z=-2,666;p=,008), sağ el pençe kuvveti (Z=-2,666; p=008), barfikste kol çekme (Z=-2,388;p=,017) ve durarak uzun atlama (Z=-2,431;p=,015) performanslarının ön test ve son test ölçümlerinde anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<.05). Kızlarda ise bacak kuvveti (Z=-2,691; p=,007), sırt kuvveti (Z=-3,110; p=,002), sağ el pençe kuvveti (Z=-2,341; p= ,019), sol el pençe kuvveti (Z=-3,180; p=,001), Barfiks (Z=-2,388; p=,017) ve denge (Z=-2,310; p=,021) ölçümleri arasında anlamlı düzeyde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p<.05). Kontrol grubunda yer alan erkek ve kız çocukların ön test son test ortalama değerlerinde ise erkeklerde BKI değişkeninde (Z=-2.100; p=.036) anlamlı düzeyde farklılık gözlenmiştir. İki bağımsız grubun (Antrenman ve Kontrol) ölçüm değerlerinin karşılaştırılmasında ise anlamlı düzeyde farklılık olmadığı (p>.05) bulgularına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Rüzgar sörfü, motorik özellikler, yapısal özellikler This study aims to examine the effects of basic windsurfing education on the physical and motor skills of both male and female children. With this in mind, the research sample of this study consists of a total of 42 participants including 19 male and 23 female volunteers. Random sampling was utilized to divide the sample group as experimental (training) and control group. Experimental group received 120 minutes long basic windsurfing education program lasting three days per week and totally 6-week-period. Students in the control group were asked not to change their daily physical activities. Before and after treatment, pre-test and post-test results of the participants regarding their height, weight, skinfold thickness, diameter and circumference measurements, hand grip strengths, arm strength, back strength, leg strength, flexibility and balance measurements were tested in accordance with the test protocols. IBM SPSS Statistics 20.0 software was performed for statistical analysis of the available data. All descriptive statistics of data are calculated through non-parametric test 'Wilcoxon signed rank test' to compare pre-test and post-test scores. Additionally, Mann -Whitney U test is applied to compare the measurement values of the two independent group.In the light of findings, statistically significant difference was found between the pre-test and post-test measurements of the male participants in the experimental group regarding their leg strength (Z=-2.666; P=.008), right hand grip strength (Z=-2.666; P=008), arm pull at high bar (Z=-2.388; P=.017) and standing long jump (Z=-2.431; P=.015) performances (p <.05). In comparison, measurement values of the female participants differ statistically significant (p <.05) regarding their leg strength (Z=-2.691; P=.007), back strength (Z=-3.110; P=.002), right hand grip strength (Z=-2.341; P= .019), left hand grip strength (Z=-3.180; P=.001), high bar (Z=-2.388; P=.017) and balance (Z=-2.310; P=.021). Pre-test and post-test mean values of male students in the control group differed significantly in terms of BMI variable (Z=-2.100; P=.036). When two independent (training and control) group was compared, the findings yielded that there was no statistically significant difference between the measurement values. Key words: Windsurfing, motor features, physical features.
Collections