Akademik düzeyi yüksek olan öğrenciler ile kaynaştırma öğrencilerinin fonksiyonel hareket analiz test bataryasında değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, akademik düzeyi yüksek olan öğrenciler ile kaynaştırma öğrencilerinin fonksiyonel hareket analiz test bataryasında değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla 11-14 yaş aralığında Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda eğitim gören toplam 60 öğrenci çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırma akademik başarı düzeyi yüksek öğrenciler (n=30) ve kaynaştırma öğrencileri (n=30) olmak üzere iki grup şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında antropometrik ölçümler ve fonksiyonel hareket analiz testi uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi SPSS 17.00 istatistiksel analiz paket programında yapılmıştır. İstatistiksel analizlerde parametrik testlerden Independent Sample T testi protokolü kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre akademik başarısı yüksek ve kaynaştırma öğrencilerinin sağ ve sol eksremite, yüksek adımlama, tek çizgide lunge, aktif düz bacak kaldırma, rotasyon stabilitesi ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olduğu saptandı. Ancak omuz mobilitesi ortalamaları arasında ise arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlendi. Gruplar arası FMS değerlerinden yüksek adımlama, tek çizgide lunge, aktif düz bacak kaldırma, rotasyon stabilitesi ve toplam FMS skoru arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmişken, derin çömelme, omuz mobilitesi ve gövde stabilitesi ortalamalarında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Akademik başarısı yüksek olan öğrencilerin FMS skorlarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bu araştırma bulguları kaynaştırma öğrencilerinin FMS skorlarına göre fiziksel kapasitelerinin akademik başarısı yüksek akranlarına göre daha düşük olduğunu ortaya koymuştur Bu bakımdan kaynaştırma öğrencilerine yönelik denge, koordinasyon, postüral kontrol ve hareketlilik becerilerinde gelişim sağlayan korestabilzasyon çalışmaları ve büyük kas gruplarına yönelik egzersizler fonksiyonel hareket skorları üzerinde faydalı olacağı düşünülmektedir. Literatürde benzer çalışmaların az olması, araştırmanın önemini arttırabilir. Anahtar Sözcükler: Akademik Başarı, Kaynaştırma, Eğitim, Fonksiyonel Hareket Analizi The aim of this study was to evaluate the students who have high academic level and mainstream students in functional motion analysis test battery. For this purpose, a total of 60 students who were educated in schools affiliated to Çanakkale Provincial Directorate of National Education between the ages of 11-14 were included in the study. The research was designed in two groups as high academic achievement students (n = 30) and mainstream students (n = 30). Anthropometric measurements and Functional Motion Analysis tests were applied. SPSS 17.00 statistical analys is package program was used to analyze there search data. Independent Sample T test protocol, which is one of the parametric tests, was used for statistical analysis. significance level was accepted as p <0.05 in statistical analysis. According to the results of statistical analysis, there was a significant difference between right and left extremity, high stepping, single line lunge, active straight leg lifting and rotation stability of the Students with high Academic achievement. However, there was no significant difference between shoulder mobility averages. There was a significant difference between FMS values between groups, high stepping, single line lunge, active straight leg lifting, rotation stability and total FMS score, but no significant difference was found between deep squatting, shoulder mobility and trunk stability. It was found that students with high academic achievement had lower FMS scores. The results of this study revealed that the Physical capacity of mainstream students was lower than their pers with high academic achievement compared to their FMS scores. In this respect, it is thought that korean stabilization studies and exercises for large muscle groups will be beneficial on functional movements cores that provide balance, coordination, postural control and mobility skills for mainstream students. Lack of similar studies in the literature may increase the importance of the research. Keywords: Academic Achievement, Mainstream Education, Functional Movement Analysis
Collections