Porselen sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri, önemi ve Kütahya ekonomisine sağladığı katkılar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Porselen Sektörü, günümüz Türkiyesinde yeni yeni canlanmaya başlayan emek-yoğun bir sektördür. Türkiye, bilindiği gibi nüfusu devamlı olarak artan, gelişmekte olan bir ülkedir. Bu sektör de emek-yoğun bir sektör olması nedeniyle hızla gelişmekte, inşaat sektöründeki ve özellikle konut üretiminin son yıllarda konut talebinin artışına paralel olarak artması seramik ve onun bir üyesi olan porselen mamullere talebi de arttırmaktadır. Böylelikle sektör, kendini gerek günün teknolojik koşullarına adapte etme konusunda, gerekse de kapasitelerini arttırma, dolayısıyla tüketicilerin sonsuz gereksinimlerinden biri olan seramik mamulleri karşılamada bir güçlükle karşılaşmamaktadır. Bu çalışmada, tüm bu etkenler çerçevesinde üretiminden, nihai tüketicinin beğenisine sunulana dek porselen ve seramik mamullerin üretim evreleri, teknolojileri başta olmak üzere genelden özele hareketle hem Türkiye, hem de Kütahya bazında incelenmiş, sorunlar ortaya konularak, bu sorunlara çözümler önerilmiştir. SUMMARY In todays Türkiye, porcelain sector is man-contered sector which has recently been developing. Türkiye is known as a country of which population is getting very crowded and which is developing very rapidly. Related to this fact, this man-centered sector is also developing very rapidly, as a result of the developments parallel to the demand of owing a house in house building, ceramic products and the demand for porcelain products which are members of ceramic products have been increasing. So, the sector can adopt itself to the technological conditions of the age, can increase its capacity and so can produce enough ceramic products which are parts of users' needs. This dossier inguires, in the frame of all factors, the steps of porcelain and ceramic products, the technological developments through Türkiye especially in Kütahya from the very beginnig to the end-that is from producing to selling the problems were put forward and solutions were advised.
Collections