İstikrarsızlık ortamında yönetim stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Hızla değişen dünyada belirsizlik, istikrarsızlık katsayısı artmakta ve özellikle Türkiye gibi ülkelerde ekonomik, politik ve yasal belirsizlikler yaşanmaktadır. Öte yandan Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği gibi dünyayla önemli entegrasyonun söz konusu olduğu bir geçiş döneminde, işletmelerin kriz yönetimi bilgilerine her zamankinden daha çok gereksinim duyacakları bir gerçektir. Aksi takdirde gelişmelerin altında ezilen işletmelerin krizle, istikrarsızlıkla mücadele etmeleri mümkün olmayacaktır. Yoğun değişim ortamında yaşayan işletmelerin krizlere, istikrarsızlıklara her an hazır olmaları gerekir. Öte yandan, kriz öncesi, kriz anı ve kriz sonrası uygulanacak yönetim tedbirleri de farklı olacaktır. Türkiye gibi istikrarsızlıkların ve istikrarsızlık beklentilerinin yoğun olduğu ülkelerde, yöneticilerin sürekli istikrarsızlık yönetimi uygulamaları daha akılcı olabilir. Dünyayı etkisi altına alan hiper rekabet rüzgarları Türkiye'ye de ulaşmıştır. Eskiden olduğu gibi, kitle üretimi çerçevesinde işletmelerin her ürettiklerini satabilmeleri zordur. Artık pazar savaşı sadece ülke genelinde değil, global olarak dünya genelindedir. İşletmecilik dünyası dinamik bir yapıya dönüşmüştür. Bu dinamizmin gerisinde kalan işletmelerde normal düzen bozulmakta ve kriz sürecine girilmektedir. Kriz yönetimini ciddiye almayan işletmelerin bunu pahalıya' ödedikleri bir gerçektir. ABSTRACT The uncertaninty and unstability are increasing in they rapidley changing world and Especially countries like Tiirkiye,face with political and legal uncertainties. On the other hand when there are an important integratim with the world such as european community, the establishments will be in need of the knowledge of crisis managing more than anytime they do. Othenvere, the establishments which are in trouble with the crisis will not be able to struggle with the uncertaninty. The establishments which are in the often changing environment have to be planned for the uncertainties. The plans which will be apply before crisis, at the moment of crisis and after crisis will be different. In contries like Türkiye, the applications of the managers could be more clever because of the expectation of uncertamty. The effect of the hiper competition has reached Türkiye as well for the establishments, to sale everything that they produce is not easy as used to be. Today the war of market is not only in the whole country but also worldwide. The world has changed into the dynamics statement. An establishment which is behind the dynamism will pushed into crisis case. Crisis management is very important management style and an establishment does not care about this could be in hard position in his future an market. IV
Collections