Türkiye`de serbest bölgeler ve kıyı bankacılığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Serbest bölge, bir ülkenin siyasi sınırları içinde ancak gümrük sınırları dışında kalan, ticari, sınai faaliyetlerin kolaylaştırılması amacı ile devlet müdahalesi en aza indirgenmiş yer olarak tanımlanmaktadır. 1970'Ii yılların başından itibaren finans dünyasında uygulanmaya başlayan Kıyı Bankacılığını (Off-shore Banking), yurt dışından sağlanan fonların tekrar yurt dışında kullandırılmasına hizmet eden bankacılık tekniği olarak tanımlanabilir. Kıyı bankaları daha çok mevduat kabulü, kredi kaynakları, döviz ve dövize bağlı işlemler, dış ticaretin finansmanı, kredi düzenlemeleri, ihracat işlemleri, altın işlemleri yatırım fonları oluşturmak, menkul kıymet portföylerini idare etmek gibi konularda faaliyet gösterirler. Ülkemiz açısından konuya baktığımızda, Kıyı bankacılığının 3182 sayılı Bank acılık Kanunu'nun `Serbest Bölgelerde Bankacılık` başlığı altında düzenlendiği, bu haliyle serbest bölge dışında kıyı bankacılığının yapılmayacağı, ancak aynı kanunun 74. Maddesiyle Bankalar Kurulu'nun bu uygulamaya istisna getirmeye yetkili kılındığı görülmektedir. Kıyı bankacılığı tekniği ya da İstanbul'un uluslararası bir finansman merkezi olması konusunda çok kısa sürede önemli gelişmelerin beklenmemesi gerekir. 111 ABSTRACT The free zone is defined as a place that is exterior the customs frontiers in the the political frontiers of a country, which the commercial activities those are easied with the aim of the government interference. From the beginning of 1970s, we can define the `Off-shore banking` as the technical - banking which serves to use the funds those are obtained from abroad, again to use abroad, which is carried out in the financial world. The `Off-shore Banking` is more likely to the activity of deposits acceptance, credit fountain, the motto or the porcedures bound to the mottos, the financial of the exterior commerce, pitting the credits in order, the exportation procedures, the gold procedures, to form the investment funds, to form the transported portfolios. When we look at the subject for the sake of our country, in the limited, bank ing laws, the law counted as 3182, which is under the name of `the Banking in Free Zones` that the `Off-shore Banking` is formed, we can realize that in this formation we can not set up the `Off-shore banking` outside the free zone, but in the same lim ited Banking laws with the 74th material, we can see that the cabinet can bring an exception to this formation. The technique of the `off - shore Banking` or for the subject that Istanbul's being an international financial centre, we are convicted not to wait on important de velopment for a very short time. IV
Collections