1982 Anayasası`nda kanun hükmünde kararnamelerle sosyal hakların düzenlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Hükümet; Temel haklar, kişi haklan ve ödevlen, siyasi haklar ve ödevler konusunda Kanun Hükmünde Kararname (KHK) çıkaramayacaktır. Aslında parlamento da Hükümete böyle bir yetki veremez. Anayasalarda sosyal hak ve hürriyetler konusunda KHK çıkarılamayacağı belirtilmediğine göre, Hükümet bu konularda KHK çıkarabilecek demektir. Temel hak ve hürriyetler ile sosyal haklar arasında böyle bir ayırım yapılmasının nedeni sosyal hakların genellikle pozitif bir edim gerektiren haklar olmalarıdır. Yani, bu hakların kullanılabilmesi için Devlet bazı şeyler yapmalıdır; Sosyal Devlet anlayışı bunu gerektirir. Gerçi sosyal hakların ve ödevlerin düzenlenmesi de kanun ile yapılır; fakat bu hakların muhtevaları sık sık değiştiği için bu değişiklikleri zamanında yapabilmek gayesiyle KHK'lerle düzenleyebilme imkanı Hükümete tanınabilmektedir. ABSTRACT The Government can't issue a decree having the force of law (KHK), connected with the basic rights, person's rights and duties, political rights and duties. In fact, the Parliament can't give such an authority to the Government. Because it wasn't mentioned in the Constitution, that KHK connected with social rights and liberty can't be issued; it means the Government can issue such decrees. The reason of making such a separiton between the basic rights and liberties, from one side, and social rights, from the other side, is that the social rights usually need a positive act. That is, for using these rights the State must do some things; the idea (understanding) of a Social State neede it. In fact, the arrangement of the Social rights and duties ise done by law; but because of continuoualy changing of the contents of these rights, the possibility of arrangement with such decrees (KHK) ise given to the Government for making these changes in the proper time.
Collections