İşletmelerde yönetim bilişim sistemi geliştirme ve bir şirketler grubunda uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Bilgi`, bir durum ya da olay hakkında belirsizliği azaltan soyut bir varlıktır. Yönetim alanında bilgi ise, yöneticinin karar almasına yardımcı olan öğelerdir. Bilginin toplanması, işlenmesi, değerlendirilmesi, dağıtımı ve kullanımıyla ilgili faaliyetlerin tümünü ise `bilişim` olarak tanımlamaktayız. Günümüzde önemli yönetsel kararlar teknolojiyi, özellikle de bilgi teknolojisini tanıyıp anlamayı gerektirir. Bilgi teknolojisini kullanma yeteneğine sahip olmayan yöneticilerin başarılı olması neredeyse olanaksızdır. `Bilişim sistemi`ni, gerekli bilgiyi sağlamak için çeşitli kaynaklardan veri toplayan, depolayan, işleyen ve rapor eden bir sistem olarak tanımlayabiliriz. Bilişim Sistemi, işletmeler için önemli bir rekabet unsuru haline gelmiştir. `Yönetim Bilişim Sistemi`, karar verme için bilgiyi uygun halde sunan bilgisayar-tabanlı bilgi sistemidir. Bilgi çıktısı, yöneticiler ya da yönetici olmayanlar tarafından işletme problemlerinin çözülebilmesi için karar verme amaçlı kullanılır. Yönetim Bilişim Sisteminin temel amacı, işletme yönetimine bilgi desteği sağlamaktır. Yönetim Bilişim Sistemi kavramı yabancı ülkeler tarafından yıllardır kullanılmasına rağmen maalesef ülkemizde geniş çapta bilinmemektedir. Yönetim Bilişim Sistemlerinin işletmelerin başarısındaki stratejik rolünü anlayan dünyanın modern şirketleri onu faaliyete geçirmiş ve kullanmaktadırlar. İşletmelerde Yönetim Bilişim Sistemi geliştirmek için çeşitli kuruluş yaklaşımları ve geliştirme aşamaları ortaya konmuştur. Geliştirme yapılan işletme için, iyi bir ekiple ideal bir yaklaşım rehberliğinde geliştirme aşamalarının takibi, verimli bir Yönetim Bilişim Sistemi geliştirilmesindeki önemli etkenler olacaktır. Karar süreçlerini geliştirerek verimliliğini artırmak isteyen işletmeler için bütünleşik bir Yönetim Bilişim Sistemi geliştirmek önemli bir kilometre taşı olacaktır. IV ABSTRACT `Information` is an abstract entity that reduces uncertainty about some state or event. In terms of management, information is the bunch of elements that help manager deciding. We may call all of the activities related with getting, processing, evaluating, distributing, and using the information as `information` (`bilişim` in Turkish). Today, important managerial decisions require an understanding of the technology, especially information technology. It's almost impossible to be successful for the managers without the capability of using information technology. We may call the `Information system` as a system that can collect, store, process and report data from various sources to provide the necessary informatiom Information System became an important competition element for the organizations. `Management Information System` is a computer-based information system that makes information available for decision making. Both managers and nonmanagers in the firm as they make decisions to solve the problems of the firm use the information output. The main object of Management Information System is to supply information support to the management of the organization. Although the term Management Information System is being used by foreign countries for many years, unfortunately it's not widely known1 in our country. Modern companies of the world understanding the strategic role of Management Information Systems in the success of organizations are operating it. Various installation approaches and development stages have been produced in order to develop a Management Information System in the organizations. For the organization that the development is done, following the development stages with a good team by the guide of an ideal approach will be the important factors of an effective Management Information System development. Developing an integrated Management Information System will be an important milestone for the organizations that want to increase their efficiency by developing decision processes.
Collections