Muhasebe bilgi sisteminin reorganizasyonu ve İhlas Finans`ta bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
III ÖZET İşletmeler, sürekli değişen ekonomik şartlar, rekabetin yarattığı değişim ihtiyacı, büyüme ihtiyacının yarattığı sorunlar sebebiyle işletme içi ve işletme dışına yönetim süreci için sağladıkları bilginin yetersiz kalabildiğini görmektedirler. Oluşan bu yetersizliğin sürekliliği de işletmelerin içinde bulunduğu şartların sürekli olarak değişiminden kaynaklanmaktadır. Bu amaçla işletmelerin sahip oldukları Yönetim Bilgi Sistemlerinin bir alt sistemi olan Muhasebe Bilgi Sistemi, ihtiyaç duyulan bu değişime ayak uydurmak zorundadır. Bunun için MBS' ni reorganize etmesi gerekmektedir. Böylelikle iç ve dış bilgi kullanıcılarına sağlanması gereken bilgiler sürekli değişen bilgi ihtiyacına uygun olarak sağlanabilir. Çalışmanın birinci bölümünde MBS kavramı, öğeleri bazında anlatılmıştır. İkinci bölümde, MBS' lerinin reorganizasyona ihtiyaç duyma sebepleri ve bir MBS' nin reorganizasyonunda olması gereken temel ilkeler ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde, İhlas Finans' taki MBS için bir durum tespiti yapılırken aynı zamanda reorganizasyon amaçlı olarak yapılanlar anlatılıp reorganizasyona yönelik eleştirel bir yaklaşımla teklifler getirilmiştir. Dördüncü bölümde, İhlas Finans' taki reorganizasyon uygulaması maddeler halinde yorumlanmış ve incelediğimiz MBS' ne özgü öneriler getirilmiştir. Ayrıca çalışmanın tümünde, bilgi teknolojisi konusu bir MBS için vazgeçilmez unsur olduğundan dolayı ağırlıklı olarak ve teknik detaylara girilmeden kullanılmıştır. Üçüncü bölümde kişisel olarak yaşanan reorganizasyon tecrübesine getirilen eleştiriler ve dördüncü bölümünde yapısal hale getirilmiş öneriler vasıtasıyla müşteriye verilen hizmet kalitesi artırılabilir, işgücünden tasarruf edilebilir, maliyet düşürülebilir, karar verme sürecine sağlanan bilginin hız ve kalitesindeki artışla iç ve dış bilgi kullanıcılarının doğru karar vermesi sağlanabilir, personelin iş yükü azaltılabilir ayrıca bilgi teleolojisinin etkin kullanımı vasıtasıyla finans sektörü için önemli bir rekabet aşaması geçilmiş olur. ABSTRACT As a result of continuously changing economical conditions, the need for changing caused by the competition, problems created by the need for development; Establishment observe the inadequacy of information which they allocate to the inside and outside of the Establishment for administrational formation. The continuity of this emerged inadequacy is caused by the continuous changes in conditions surrounding Establishments. For this purpose; Accountancy information System; being a sub-system of Establishments' Administrational information System, should be parallel to this required change. Ih order to provide this, it is necessary to re-organize `AIS`; so that, the information needed to supply for interior and exterior information utiüzers can be provided in accordance with continuously changing information need. hı the first chapter of the study; AIS' concept has been explained in terms of its components. in the second chapter, reasons for AIS' re-organization have been described. hı the third chapter, while realizüıg a base-üne study for AIS at İhlas Finans; actions performent for re-organizational purposes have been explained and proposals have been submitted by means of a criticizing approach oriented to the re-organization hı the fourth chapter; practices of re- organization at İhlas Finans have been commended in forms of articles and proposals have been introduced üı relation to searched AIS. Besides that, in whole study, Since information Tecnology Concept is an essential component of an AIS, it has been used widely without describing the technical details. The quality of services presented to customers can be enhanced, savüıgs can be achieved in terms of man power, costs can be reduced, correct decisions made by interior and exterior information utilizers can be achieved via increases in speed and quality of the information allocated to the decision procedures, tasks of employees can be decreased by means of the eriticisin inscribed personal re-organizational experience stated in the third chapter and in terms of financial sector; an important step can be passed via effective use of information technology..
Collections