Yönetim sistem tasarımında yeniden süreçleme ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yeniden süreçleme (reengineering); iş süreçlerinin, maliyet, kalite, hizmet ve hız gibi çağdaş performans ölçülerinde atılım sağlayacak gelişmeler için, radikal bir şekilde yeniden tasarlanmasıdır. Günümüz işletmeleri yaşamlarını devam ettirebilmek için çağdaş performans ölçülerini elde etmek zorundadırlar; yüksek kalitedeki mal ve hizmetlere en düşük maliyetle ve en hızlı bir şekilde ulaşmak amacında olmalıdırlar. Aksi takdirde, günümüz rekabet ortamında yok olup gitmeye engel olamazlar. Bu nedenle işletmeler, iç ve dış çevrelerinde meydana gelen değişimlere uyum sağlamaya ve yeni yönetim tekniklerini kendi bünyelerinde uygulamaya gerek duymaktadırlar. Yeniden süreçleme yöntemi, müşteri için değer yaratacak birbiri ile ilişkili işletme faaliyetlerini aynı süreç içerisinde birleştirerek çağdaş performans ölçülerine ulaşmayı kapsamaktadır. Görüldüğü gibi, yeniden süreçleme yöntemi işletme süreçleri üzerinde odaklaşmakta; süreçleri inceleyerek yeniden tasarlanacak süreçleri belirlemekte ve belirlenen süreç yeniden tasarımı gerçekleştirecek ekip tarafından iyice anlaşıldıktan sonra, geliştirilen yeni tasarım süreçlere uygulanmaktadır. Tüm bu faaliyetler gerçekleştirilirken işletmede çalışanların göstereceği tepki önemli bir konu olmaktadır. Yapılan çalışmaların gerekli olduğu, çalışanlara anlatılarak onların da desteğin alınması, bununla beraber değişikliklerin sabırla, yavaş yavaş uygulanması yeniden süreçleme çalışmalarının başarılı olmasını sağlayacaktır. Yeniden süreçlemeyi uygulamak isteyen işletmeler, konu hakkında detaylı bilgi edindikten sonra çalışmalara başlayıp kendi yapısına uygun bir yeniden süreçleme metodolijisini benimsemelidirler. m ABSTRACT Reengineering provides the optimum process to obtain lower cast, higher quality, qualified service in shortest time, so that companies renews their performances to obtain progression. Todays, companies must keep their compatibility by having better efficiency andprofits. They must produce high quality products and services with lowest cost and in shortest time. Otherwise the companies whieh doesn't keep their compatibility would disappear for a while in thaat competitional envirenment. For that reason, mostly, companies have to pursue those developments. Reengineering process, optimines the process to create adwantage for the customers besides arranges custemer-production relations to obtain modern point of wiew. It is obvious that, the reengineering process focuses on the processes it self. After a short search on the process, we define new process changes, defining the new process gives us a new design. A group of people in the company works on that new design and defines the aplication. There after the new process is applied on the products. When those changes are applied, the people working at the company accepts or rejects those changes. Every body must be in formed about those changes and necessity of doing those changes must be explained to everybody. If everybody supports the changes gives the success in application. Long term application of the changes also affects the success of the result. The companies who are persistent to apply process changes, at fast must have information about what to do and why to do and then they apply them after adapting them selves.
Collections