Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin geliştirilmesine yönelik bir strateji: Halka açılma ve bir model uygulama örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
III ÖZET Küçük ve Orta Ölçekli işletmeler (KOBİ'ler) tüm dünya ekonomilerinin temelini oluşturmaktadır. Ekonomide tüm işletmelerin ortalama % 98' i KOBİ'lerden oluşmasına rağmen, henüz dünyada KOBİ tanımında bir anlam birliğine varılamamıştır. Bu durum ülkemizde de söz konusudur. KOBİ'ler kendilerini geliştirmek,finansman problemlerini çözmek,tanınmak gibi nedenlerden dolayı halka açılırlar. Halka açılma, az ortaklı ya da kapalı bir şirketin hisse senetlerinin halka arzıyla ilgili bir işlemdir. KOBİ'lerin halka açılmasının incelendiği bu çalışmada, KOBİ'lerin çeşitli ülkelerdeki ve kurumlardaki tanımlan yapılmış ve özellikleri belirtilmiş, büyük işletmelere göre kuvvetli ve zayıf yönlerine değinilmiştir. Halka açılma konusunda bilgi verildikten sonra KOBİ'lerin halka açılması üzerinde durulmuştur. Ayrıca birleşen KOBİ'lerin oluşturduğu EGS Holding' in halka açılması' araştırılmıştır. IV ABSTRACT Small and Middle Enterprises (KOBİ) are building blocks for the all world aconomies. Though the 98 % of the enterprises in the economy are KOBİs, the world has not agreed upon the definition of KOBİ. This is the same in our country. KOBİs go public to develop themselves, to solve their financial problems and to be known. Going public is a process about presenting the stock shares of a few partnered or a closed company. In this work, in which KOBİs' going public is examined, KOBİs were defined in various institutions and countries, and their specifications were told about, and their strong and weak aspects were considered in comparison with big enterprises. KOBİs' going public was dwelt on after the information about going public was given. Besides, going public of EGS Holding, which is made up united KOBİs, was examined.
Collections