Üretim işletmelerinde örnekedinme sistem tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin en üst düzeyde yaşandığı günümüz endüstri dünyasında, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için yönetim tekniklerinde değişiklik yapılması zorunlu hale gelmiştir. İşletmeler, gelişmeleri gereken önemli alanlarda dünya lideri işletmelerle nasıl karşılaştırma yapacaklarını ve dünya çapında kullanılan yöntemleri nasıl sağlayacaklarını belirlemelidirler. Süreç ve sonuçların etkinlik ve verimlilik yönünden sistematik olarak başka kuruluşlarla karşılaştırılması, en iyi uygulamaların belirlenerek, onlara ulaşmak için gerekli değişiklikleri, örnekedinme tekniği ile gerçekleştirebilecektir. Örnekedinme, en güçlü rakipler ya da endüstri lideri olarak bilinen işletmeler karşısında ürünlerin, hizmetlerin ve uygulamaların sürekli olarak ölçülmesidir. Örnekedinme tekniği ile işletmeler pazarda uzun dönemli rekabet üstünlüğü sağlayabilecektir. Örnekedinme toplam kalite yönetimi içerisinde yer almakta ve en güçlü kalite araçlarından birisi olarak nitelendirilmektedir. Pek çok işletme, kalite gelişim sürecini çeşitli araçlarla gerçekleştirilmektedir. Bu araçlardan biri de örnekedinmedir. Örnekedinme işletmelerin anahtar süreçlerinde çok belirgin iyileşmeleri sağlayabilmektedir. Örnekedinme, süreçlerin dönüş zamanlarının kısalması, toplam performans mükemmelliğini yakalama, kalite ve verimliliği arttırma, üretim maliyetlerini azaltma gibi olanaklar sağlayabilir. Buna bağlı olarak ürün-hizmet, satış, kâr, maliyet, müşteri memnuniyeti ve diğer bütün fınansal ve finansal olmayan başarıların sürekli bir gelişme sürecinde bulunmasını sağlayabilmektedir. Dünyada bu yöntemi uygulayan işletmeler önemli ölçüde maliyet azaltımı sağlayabilmişlerdir. Ülkemizde örnekedinme kalite tekniği pek yaygın olmamakla birlikte uygulayan büyük işletmeler bulunmaktadır. İşletmelerimizin küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için yeni yönetim sistemlerini uygulamaları zorunluluk haline gelmektedir. In today's industrial world where competition is of the highest importance it's compulsory for companies to make alterations in their managerial techniques in order to survive. Organizations have to determine ways of dealing with globally leading companies and ways of applying globally used managerial approaches. The technique of benchmarking is used for comparison of processes and results of the firm form the perspective of efficiency and effectiveness with other firms and also for determination of the best applications and making necessary changes to retain that level. Benchmarking is the measurement of products, services and applications visavis companies which are industry leaders. Organizations may gain compatitives edge by means of benchmarking for long term. Benchmarking is involved in total quality management and it's one of most powerful quality means. Most companies reach quality improvement process by means of certain tools. Benchmarking might provide very noticeable improvements in the key processes of the company. Benchmarking may bring processes turning time reduction, total performance perfection, improvement of efficiency and quality and reduction in production costs. Together with these it may contribute to improvement of non-financial issues such as product-service, selling, profit, cost, client satisfaction. Companies applying this method world-wide have reached important degree cost reduction. Although the technique of benchmarking is not widely used in our country there are big companies applying it. In order for our companies to survive in the global competition it's vital for them to apply new managerial systems.
Collections