Kütahya`nın dış ticareti, gelişim potansiyeli ve geliştirmeye yönelik stratejiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Küreselleşme ile birlikte, ülkelerin sahip olduğu ürün ve hizmetlere ilişkin pazarlarda artış meydana gelmiştir. Bu pazardan en büyük payı almak, ülkelerin ana hedefi haline gelmiştir. Bu durumu gerçekleştirebilmenin en kolay yolu ise dış ticaretten yani ihracattan geçmektedir. İhracatta meydana gelecek artış sonucunda uluslararası pazardan pay alınabilecek, elde edilebilecek bu payın cazipliği ile mevcut tasarrufların yatırıma dönüşmesine, ihracattan sağlanacak döviz miktarı ile mevcut üretimin artırılması için yatırım yapılmasına olanak sağlayacaktır. İhracatın mümkün olan en üst seviyeye çıkarılabilmesi için öncelikle dış ticaret stratejilerinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu strateji kurulan ve kurulacak olan sanayileri dış rekabete hazırlayan, dinamik karşılaştırmalı üstünlüklere uygun bir sanayileşme modelini öngören bir stratejidir. İster ülke ve isterse şehir ekonomisi olsun, gelişme ve büyüme için dış ticarete yönelik stratejilerin oluşturulması gerekmektedir. Gelişmiş bir Kütahya için de, önce mevcut güçlü ve zayıf yönler ortaya konmalı, potansiyel tehlike ve fırsatlar belirlenmeli, daha sonra da ihracata yönelik stratejiler belirlenmelidir. Stratejiler gerçekleştirilirken, dünyada ticaret alanındaki hareketlilik takip edilmeli, stratejiler değişikliklere göre yeniden yapılandırılmalıdır. IV ABSTRACT Through the globalization, markets that are connected with goods and services which belong to countries increased. Having the biggest portion from this market has become the main object of countries. The easy way to realize this situation passes from foreing trade- means-export. As a result of increasing in export, portion can be taken from international market, present savings will be turned to investment with the attractiveness of this portion that might be achived, foreing exchange account that is allocated from export will give a chance to invest to increase present production. Foreing trade strategies must be determined, firstly, to raise to the top level possible of export. This strategy that is preparing industries which are established or will be established to competition and projecting a model of industrializing suitable for dynamic comparable advantages. Both the country and city economy, strategies oriented towards foreing trade must be determined for improvement and development. For the developed Kütahya too, firstly, present strenght and weak sides must be brought up, potential threats and opportunities must be determined and than, strategies directed towards export must be determined. When strategies are being realized, movements at the trade area in the world must be followed, strategies must be re-constracted in respect of changings.
Collections