Önlisans düzeyindeki okullarda üniversite sanayi işbirliği ve yerel bazda uygulamaya ilişkin bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET Bilimsel bilgi üretimi ve yeni teknolojiler geliştirilerek uluslararası rekabet üstü düzeyde, ulusal kalkınmanın sağlanmasına yönelik, üniversitelere büyük görevler düşmektedir. Bu süreçte üniversitelerin tek başlarına çalışması, teknolojinin uygulamaya aktarılması, finansman ve zaman açısından sorunlara yol açmaktadır. Bu yüzden üniversite ve uygulama alanlarının işbirliği zorunlu olmaktadır. Üniversite-sanayi işbirliğinin makro boyutunda, bilimsel bilgi ve teknolojik yenilik üretilerek, uluslararası patenti alınarak insanlara faydalı hale getirilmesi, mikro boyutunda ise; üniversite ortamında öğrenilen teorik bilgi birikiminin pratik uygulama alanlarına aktarılması amaçlanmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, işbirliğini oluşturan taraflar ve kavramlar, üniversite sanayi işbirliği ile etkileşim içinde olan eğitim kavramı, eğitim süreci içersinde eğitimin kalkınma, verimlilik, istihdam düzeyi ve teknolojik gelişmeye etkileri, eğiticinin eğitimi, üniversite-sanayi işbirliğinin yöresel kalkınma ilişkisi konuları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, Türkiye'de üniversite-sanayi işbirliğinin bugünkü durumu ve bazı ülkelerde üniversite-sanayi işbirliği konulan, endüstriye dayalı eğitim ve Yükseköğretim Kurumu ile İstanbul Sanayi Odası Vakfı arasında işbirliği konularına değinilmiştir. Üçüncü bölümde, üniversite-sanayi işbirliğinin nasıl oluşturulabileceği ve stratejik planlamanın yapılması, sanayi sektörleri ve üniversitelerin karşılıklı olarak beklentileri, işbirliğini oluşturan tarafların yanılgılı beklentilerinin ele alınması, inkübatör merkezleri ve teknoparklar incelenmiştir. Son bölümde, işbirliğinin yerel düzeyde etkin olarak uygulanması için, Gediz Meslek Yüksekokulu ve yörede faaliyet gösteren bir hazır giyim işletmesi arasında, yeniden yapılanma stratejik planları ve örnek uygulama anlatılmıştır. IV ABSTRACT By scientific data production and new technological developments, over the international competition level, for the development of nation, universities have great functions. In this process, the studying of universities alone causes various matters such as time, financing and the transfer of technology into application. For that reason, universities and application fields have to cooperate. In the macro dimension of universty-industry cooperation, scientific data and technological innovation are produced, its international patent right is get and is made benefical for the humans, in the micro dimension, the aim is to transfer theoratical data got at university environment into practical application fields. In the first chapter of the study, the sides and concepts of cooperation constitutes, the training concept which has relations with university-industry cooperation, the effects of training into development, productiusty, employement level and technological development in the training process, the training of tutors, the relations between university-industry cooperation and local development are mentioned. In the second chapter, the conditions of university-industry cooperation nowadays in Turkey and the subjects of university-industry cooperotions in some other countries, training dependent on industry and the themes of cooperation between YOK and ISO foundation are mentioned. In the third chapter, how to constitute university-industry cooperation and making the strategic plans, industrial sectors and the mutually of universities, the cooperation sides and their mistaken expectations, incuboter centers and technoparks are searched. In the last chapter, for the active application of cooperation in the local level, new foundation strategic plans and a sample applicotion made between Gediz Vocational School and a dress making firm in that region is mentioned.
Collections