İlköğretim ve ortaöğretimde çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin Türk sporunun gelişimindeki önemi `Uşak ili analizi`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET Çağımızda spor etkinlikleri gerek teknolojinin gerekse spor biliminin gelişimine para lel olarak büyük aşamalar kaydetmektedir. Ülkelerin spor gelişimleri de teknolojik gelişmele re bağlı olarak değişmektedir. Gelişmiş ülkelerin spor bilimine verdikleri değer ve yaptıkları yatırımların gittikçe arttığı ve yapılan yatırımların boşa çıkmadığı görülmektedir. Bir ülkede sporun gelişebilmesi ve uluslararası platformda başarıya ulaşabilmesi için, alt yapıya önem verilmesi gerekmektedir.Başarıyı yakalamış bütün ülkeler incelendiğinde, alt yapının önemi rahatça görülebilmektedir. Sporun alt yapısının büyük bir kısmını da ilk ve orta öğretim kurumlarında ki öğrenciler oluşturmaktadır. İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında ki mevcut sporcu potansiyelini en uygun ve en verimli şekilde kullanmayı bir devlet politika sı haline getirmek gerekmektedir.Gerekli düzenlemeler yapılarak kanun ve yasalarla spor ala nında ki çalışmalarda yaptırım gücü uygulatılmalıdır. Beden eğitimi dersinin öğrencilerin fi ziksel ve sosyal anlamda gelişmesinde etkin bir yeri vardır.Sağlıkh nesiller yetiştirmenin ülke kalkınması için önemli bir yeri vardır. Araştırmamız, Uşak ilinde değişik ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan 64 (50 Bay- 14 Bayan ) beden eğitimi öğretmeni üzerinde yapıldı. Anket öğretmenlerin görev yerleri ne gidilerek uygulatıldı. Çalışmamız da Türkiye şartları ve Türk Milli Eğitim Sistemi anlatıl maya çalışılmıştır.Bu sistem içerisinde beden eğitimi dersleri ve beden eğitimi öğretmenleri esas inceleme konusu olarak saptanmıştır.Beden eğitimi öğretmenlerinin çalışma şartlan ve içinde bulundukları ortamı yansıtmak ilke edinilmiştir.Bu koşullarda, ülke sporu gelişiminde ki etkinlik derecesinin yansıtılması hedeflenmiştir. Türk sporunun gelişmesi için kaynak konumunda olan ilköğretim ve orta öğretim ku rumlarının önemi vurgulanmıştır.Bu kurumlardaki beden eğitimi derslerinin işlenişinde yaşa nan sıkıntılara dikkati çekmek hedeflenmiştir.genel olarak bütün ilk ve ortaöğretim kurumla rında benzer sorunların yaşandığı görülmüştür.Bu sorunların giderilmesi okul sporlarının ve ülke sporlarının paralel gelişmesini sağlayacaktır. Araştırma verileri değerlendirilmesinde, SPSS For Windows 10.0 istatistik paket prog ramı kullanılmıştır.Elde edilen bilgilerin frekans dağılımları aritmetik ortalamaları alınarak yorumlanmıştır.Ill Yaptığımız anket neticesinde elde edilen bulgulara göre araştırmamız kapsamına giren deneklerin dağılımları şu şekilde belirlenmiştir: Cinsiyet oranında değerlendirme yapıldığında; %78 erkeklerin, yaş değerlerinde ise; %41 ile 21-26yaş, grubunun üstünlüğü vardır. Görev yılında 0-5yıllarını çalışan öğretmenler %44'lük kısmı oluşturmaktadır. Sporcu seçiminde öğretmenlerin dikkatli davrandıktan bütün tekniklerin kullanılmasından anlaşılmaktadır.%77'lik bir bölüm sporcu seçiminde tüm unsur ları değerlendirdiklerini ifade etmişlerdir. Okul personelinin spora bakış açısı; %42 ile normal bir değeri göstermektedir.Her branş antrenmanı için malzeme durumu incelendiğinde; %62'si malzeme durumunun yetersizliğinden bahsetmiştir. Okulunuzda spor salonunuz var mı? soru suna; %89 hayır cevabı vermiştir. Beden eğitimi öğretmenlerinin %73'ü aldıkları ücreti ye tersiz bulmaktadırlar. Uo VOKSEKOfiRETtM KUROLH ABSTRACT Nowadays sport activities develop a largely parallel with the developing of the tech nology and sport. In a country the developing of the sports depends on developing of technol ogy. It is clear that the countries which give importance to the sport get the results as accom plishment. In a country to develop the sport activities and to be successful in international compe titions, the substructure should be given more importance. If the countries which are very successful in international completions are observed, it is easily seen that they all give impor tance to the substructure. Most of the substructure of the sport is composed by the students in elementary and secondary students. Using the students in elementary and secondary schools properly and productively should be the government policy. The sport should be supported by the law to get the best. The physical education lesson effects the children physically and so cially. Growing up healthy generation has an important role in the development of the coun try. Our research was done with 64 physical education teachers (50 male- 14 female) who work in different elementary and secondary schools in Uşak. The poll was taken in their schools face to face. In this study, the conditions of Turkey and Turkish National Educational System were tried to be explained. In the system, the physical education lesson and the physical education teachers were taught as the main subject. The physical education teachers' working conditions and their school life were wanted to be mentioned. In these conditions, their effects to Turkish sport was tried to be shown. Here, the importance of elementary and secondary schools, as the main source in Turkish sport, was emphasized. The troubles during the lessons in physical education lesson were wanted to be taken the attentions. Generally, it was seen that the troubles were same in these schools. Solving problems in the physical education lessons makes the school sports developed parallel with the country sport. When evaluating the results of the research, SPSS for windows 10.0 statistical packet program was used.The arithmetic data was explained by taking arithmetic average and fre quency dispersion.As a result of this poll : When we look at the gender average, it is seen that %78 male group and when we look at the age average, it is seen that %41 teachers between 21-26 years old come out on the top. According to the working years, the teachers who have been working for 0- 5 years were %44.Using of the all techniques in selecting sportsmen indicates that the teachers are very careful in selection.%77 of teachers expressed that they evaluate every aspects in selecting sportsmen. School personnel's view of sport shows a normal value of %42. When looking at the equipments for each branch training, %62 have problems with the equipments. When asking 'Do you have any gym?' %89 answered 'No'. The average of %73 of physical educa tion teachers complain about their salaries.
Collections