Bilişim teknolojilerinin küresel işletmelerde rekabet odaklı kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Dünyada son 20-30 yıldır yaşanan köklü ve bir o kadarda hızlı değişim yaşamın tüm alanlarında kendini derinden hissettirdi. Bu hızlı değişim karşısında insanlar, aileler,gruplar, ülkeler olduğu kadar işletmelerde büyük ölçüde değişim yaşadılar. Basit anlamı mal ve hizmet üretip bunları pazarlayarak maksimum kar elde etmek olan işletmecilik, gerek tanımı itibariyle gerekse fonksiyonları itibariyle yeni bir çerçeveye büründü. Bu değişim o kadar hızlı oldu ki şu an 20 yıl öncesinin işletme teknikleriyle küresel pazarda satış yapabilmeniz zararına dahi olsa olanaksızdır. Çünkü küreselleşme olgusunun getirdiği çetin bir rekabet ortamında, müşteriler yüzlerce, binlerce firma arasından seçim yapmak zorunda kalıyor. Küresel pazarda, malın nitelikleri hemen hemen aynı olduğundan, işletmeler müşterileri elde etmek için farklı stratejiler uygulamak durumunda kalıyorlar. Bu yoğun rekabet ortamında ön palana çıkmak isteyen işletmeler teknolojinin nimetlerinden azami derecede yararlanmak yoluyla mal ve ürünlerinin ve müşterilere ulaştırılmasının kalitesini arttırma yoluna gitmektedirler. Böylelikle müşteri memnuniyetine verilen önem gittikçe artmakta ve işletmelerin amaçlan sadık müşteriler kazanma yönüne doğru kaymaktadır. Bilişim teknolojileri gerek mal ve hizmetlerin üretiminde kaliteyi yakalama açısından gerekli olan teknik bilgiyi, gerek müşteri taleplerine ve şikayetlerine: hızlı ve verimli bir şekilde cevap veren bir tepki sistemi, gerekse mal ve ürünlerin maliyetlerini düşürmesinde kullanılan etkin bir yapıyı ifade ettiğinden işletmeler için arz ettiği önem gün geçtikçe artmaktadır. Özellikle küresel pazarda satış yapan veya yapmayı hedefleyen işletmeler bilişim teknolojilerinden en etkin biçimde faydalanmak zorundadırlar. ABSTRACT In the world, last 20-30 years, Change have been living radically and speedy and it was felt in the all area of live. Human, families, groups, countries and as like firms have lived big scale change through this situation. Business, make profit with produce good and service and than marketing this production, have redefined both mean and functions. Because of speed this change, now, firms can not sell with in the 1970-80's sale's methods in the global market even sell at loss. Because, dense of competitive environment con» from globalization event, consumers can choose among hundred and thousand of firms. In the global market, since the goods' charasteristichs looks like another, firms should apply different strategy for get consumer. In the this competitive environment, Businesses, want to be front, try to increase quality for logistic of goods and services. Thus, the importance of consumer satisfaction is gradually increase and Business' aims move away from profit to get faithful consumer. For business, Information technologies' importance is increase from day to day. From this point of view, Information technologies describe both technical knowledge who require for reach quality in good and service produce process and state who reduce goods and services costs. Businesses, sell and aim to sell in global market, have to make use of information technologies
Collections