Termal turizm işletmelerinin yapısı, işleyişi ve müşterilerin rekreasyon talebi `Sandıklı Hudai Kaplıcası modeli`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Çalışma temel olarak dört bölümden meydana gelmiştir: Birinci bölümde termal turizmle ilgili temel kavramlar açıklanmış, bu yapılırken genel turizmle bağlantı kurulmaya çalışılmıştır. Termal turizm, sağlıklarım yemden kazanmak isteyen, sağlıklı yaşam için sağlıklı tatil yapmayı amaçlayan, eğlenceli vakit geçirmek isteyen kişilerin ya da sahip oldukları boş zamanı farklı bir şekilde değerlendirme eğilimindeki günübirlikçilerin termal tesislere yönelmeleri sonucunda ortaya çıkar. İkinci bölüm termal turizm işletmeciHğinin tarihi gelişimi ile başlamış ve günümüzde termal turizm işletmeciliğinin yatırım safhasından başlamak üzere nasıl şekillendiği ele alınmış, yönetim, organizasyon ve pazarlama teorileri incelenerek termal turizm işletmelerinde bu teoriler ışığında yapılabilecek uygulamalarla ilgili düşünceler belirtilmiştir. Türkiye'de bu alanın en iyileri olan Balçova ve Oruçoğlu termal tesislerinin standartları incelenerek termal turizm yatırımları ve işletmeleri ile ilgili olması gerekenler belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışma sırasında tesislerin yöneticileriyle yüzyüze görüşmeler gerçekleştirihniştir. Üçüncü bölümde ise rekreasyon kavramına açıklık getirilmek istenmiş, rekreasyonun genel anlamı, rekreasyon planlaması, termal tesislerde rekreasyon faahyeüerinin geliştirilmesinin önemi ve animasyon faaliyetleri üzerinde durulmuştur. Dördüncü bölümde, çalışmanın esas hareket noktası olan termal tesislerde boş zamanlan değerlendirmeye yönelik faaliyetlerin planlanması ve geliştirilmesi ile ilgili tespitler ortaya konulmuştur. Bu bölümde yapılan anket uygulaması ile kişilerin termal tesislere yaklaşımı, bu tesislerle ilgili yetersiz gördükleri konular ve bu tesislerde rekreasyon faaüyetlerinin gelişimi ile ilgili beklentileri belirlenmeye çalışılmış, elde edilen verilere göre Sandıklı Hüdai Termal Tesisleri' nin yeniden yapılanması ve uluslararası turizm pazarından da hakettiği payı alabilmesi için tasarlanan model sunulmuştur. İV ABSTRACT This study occured on the base of four chapters: In the first part, basic concepts of thermal tourism is explained through settling a relationship with general tourism concept. The second chapter commenced with the history of thermal tourism and then examined the subjects of management, organisation and marketing from the investment period. By examining the standarts of the best foundations in Turkey; Balçova and Oruçoğlu Thermal Resorts, the route to be followed among this sector is tried to be clarified. In the third chapter, the concept of recreation is tried to be explained, animation facilities, recreation planning and their importance for thermal tourism is discussed. Last chapter includes a survey among the expectations of the people for recreational activities and facilities among these foundations. The conclusions of the survey are utilized to perform a model for Afyon Sandıklı Hüdai Spas.
Collections