Tarım kredi kooperatiflerinde stratejik pazarlama planlaması ve Kütahya Bölge Müdürlüğü`nde uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Kooperatifçiliğin tanımı, tarihçesi, Türkiye'de kooperatifçilik, çeşitleri ve Tarım Kredi Kooperatifleri ile Tarım Kredi Kooperatifleri 'nin tarihi gelişimi, amacı, çalışma konuları,örgüsel yapısı, finansman kaynakları, tarımsal girdi pazarının yapısını etkileyen faktörler, tarımsal girdi pazarında kooperatifler incelenmiştir. Tarım Kredi Kooperatifleri İçin stratejik pazarlama planlaması oluşturularak Kütahya Bölge Müdürlüğü'nde uygulanabilirliği araştırılmıştır. Tarım sektöründe üreticilerin ekonomik yönden örgütlenmesinde dünya da en fazla görünen ve yaygın olan örgütlenme modeli kooperatiftir. Tarım sektörünün ve kooperatifçiliğin etkileşim içinde geliştiği ülkelerde kooperatifler hem dikey hem de yatay bütünleşmelerini gerçekleştirerek piyasa ekonomisi şartlarında üreticilerin ekonomik ve sosyal çıkarlarını korumada ve refah seviyesinin yükseltilmesinde etkili olmuşlardır. Artık kooperatifçilik denildiği zaman sadece belli alanlarda değil, en basit tüketim kooperatifçiliğinden her türlü hizmet üreten kooperatifçilik anlayışına doğru bir ihtisaslaşma anlaşılmaktadır. Bu gün değişen ekonomik şartlar sonucu kooperatiflerin büyük sermaye isteyen işletmelere sahip olma zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Plan ve planlama yalnızca kuruluşlar açısından önem taşımaz. İnsanların günlük yaşantılarında da önemli bir yeri vardır. Özel ve tüzel kişiler mutlaka planlama yapmak zorundadırlar. Doğal olarak özel kişilerin yapacağı planlar daha basit, kurum yada kuruluşların hazırladığı planlar kurumun yapısının büyüklüğüne göre içerik ve karmaşıklık açısından önemli özellikler taşıyacaktır. İşletmelerde üst yönetimce yapılan işletme düzeyindeki stratejik pazarlama planlama çalışmaları içinde pazarlama planlaması önemli bir role sahiptir. Stratejik planlama firmalara yön vererek çevreyi değerlendirme ve geleceği tahmin etme ile kendi kendini değerleme imkanı verir. Tarım Kredi Kooperatifleri için yapılan stratejik pazarlama ile kooperatif ortaklarının ve diğer üreticilerin refah düzeylerinin yükseltilmesi, tarımın milli gelire olan katkısının arttırılması, tarımsal üretimde kalite, çeşitlilik,devamlılık ve standarda dayalı üretim sağlanması, bilgi ve teknolojinin kooperatif ortakları tarafından kullanımının sağlanması amaçlanmıştır. Tarım Kredi Kooperatifleri için yapılan stratejik pazarlama planlaması uygulandığında sonuçlan görülecek ve değerlendirilmesi Tarım Kredi Kooperatifleri yönetim Kurulu üyelerince yapılacaktır. IV ABSTRACT Definition and history of cooperation, cooperations in Turkey, Agricultural Credit Cooperations and their historical progresses, targets, interested subjects, their structures, financial resources, factors that affect agricultural market cooperations and agricultural income markets are investigated. A strategic marketing plan is developed and its aplicability is investigated at Kütahya branch.. A cooperation is the most common model in the word for agricultural producers to establish an economic organization. Cooperations are very effective in country for agricultural sector and the development of the sector by cooperation relations with increasing level of wellfave and saving social and economic interests in a marketting environment. Now, when cooperation is said, not only a cooperation that operates only some certain areas is understood but also it is understood from simple consumer cooperation to a very developed cooperations that operate in various fields. Under the changing conditions. Today, cooperations are reguired to have corporations that they need very large capital resources. Plan and planning is not only important for a private person but also organizations or a corporate body. Naturally, private plans are simple organizational plans are more complicated and sotisticated according to size of an organization. Marketting planning has a very important role in strategic marketting and planning works that are done by managers at organizations. Strategic planning helps firms by giving a direction, evaluating the environment and anticipating the future strategic marketting. Agricultural Credit Cooperation aims to increase member's and other's wellfare level, to increase agricultural income share in national income, to increase agricultural product's guality, variety, while keeping the guality whitin the standarts and to share the technology among the members. When applied, the stratejic marketting planning for Agricultural Credit Cooperation will be seen and the results are going to be evaluated by Agricultural Credit Cooperation management. ta lOKSHWrert IS!8«JiU/
Collections