Kütahya Emniyet Müdürlüğü`nde toplam kalite yönetimi EFQM mükemmellik modeli uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET Dünyanın teknolojik gelişmeler karşısında iletişim manasında küçülmesi, beraberinde yönetim tarzlarında dalgalanmaları ve yeni şekillenmeleri getirmiştir. Amerika' da başlayan Kalite Hareketi, Japonya' da şekillenmiş ve günümüze kadar çeşitli evrelerden geçerek bugünkü halini almıştır. Başta müşteri olmak üzere herkesin tatmin edilmesi üzerine kurulan Toplam Kalite anlayışı, öncelikle günümüzün müşteri özelliklerini tanımakla işe başlamaktadır. Günümüzün çağdaş müşterisi, geçmişe nazaran daha fazla bilimsel, teknik ve ekonomik beklentiler içine girmiştir. Beklentilerinden bazıları; kaynakların kesintisiz, güvenilir ve uygun fiyatta kullanımı, temizlik, güvenilirlik, ilgi görme, kullanım sırasında ortaya çıkan maliyetlerin ekonomikliği, enerji kullanımı, çevre problemlerine duyarlılık, gibi konulardır. Günümüzün müşterisinin yaşam felsefesi değişmiş, hayat standartlarım yükseltmek amaç haline gelmiştir. Ayrıca müşteri daha seçici davranmakta ve kendi istek ve koşullarına en uygun ürünü seçmektedir. Bu sebeple Toplam Kalite Yönetimi müşteri memnuniyeti ve insana değer veren yönetim tarzı ile hedeflerine memnun müşteri ve mutlu çalışanla ulaşmış, süreçlerini de bu noktalara yoğunlaştırmıştır. İşletmelerin personel değişim kapasiteleri, piyasada genişleme ve iyileştirme yolunda Toplam Kalite Yönetimini benimsemeleri, başarılar elde etmeleri, kamu sektörünü de heyecanlandırmıştır. Aynı yönetim tarzı kamu kurumlarında dalga dalga benimsenmeye ve uygulanmaya başlamıştır. İşletmeler ve kamu kurumu yönetimleri amaçlan etrafında Toplam Kalite Yönetimi şekillerini benimsediler. Kam kurumlan bir hizmet sektörü olduğundan işletmelerde olduğu gibi kan değil, başarıyı hedeflemişlerdir. En alt yönetimden em üst yönetime kadar tamamı aynı fikirler etrafında birleşmiştir. Geleneksel yönetim tarzının yönetim kademelerini heyecanlandıramaması, yönetim başka tip yönetim tarzlannın arayışına itmiştir. Toplam Kalite Yönetimi EFQM Mükemmellik Modeli hizmet sektörü için anlam kazanmış, başta Avrupa Ülkeleri olmak üzere ülkemizde de uygulama alanı ve basan kazanmıştır.IV Kütahya Emniyet Müdürlüğü'nde bir hizmet kuruluşu olarak ürettiğimiz hizmetlerin, çalışma süreçlerimizi sürekli iyileştirerek, müşterimiz olan vatandaşın ve çalışanlarımızın kanunlar çerçevesindeki istek ve ihtiyaçlarını karşılamak için tüm personelimizle Kütahya Emniyet Müdürlüğü'nde Toplam Kalite Yönetimi uygulayarak mükemmel sonuçlar alınacaktır. Kütahya Emniyet Müdürlüğü Toplam Kalite Yönetimi Mükemmellik Modeli kriterlerinin etrafında üst yönetimin liderliğinde, teknolojik değişimlere uyumlu, iş süreçlerini ve müşteri kriterlerini sentezleyebilen, uzmandan yaralanma yöntemiyle sorun oluşmadan engelleyen, oluşmuşsa müşterek çözümler arayan, çevresi ve toplumdaki sosya kültürel değişimleri izleyebilen bir yapıya kavuşacaktır. Kütahya Emniyet Müdürlüğü' nün başarısı Modelin girdiler kısmında ye alan Liderlik ve yönetim, politika ve stratejiler, çalışanların yönetimi, kaynakların yönetimi, hizmet faaliyetlerinin yönetimi ve çıktılar kısmında yer alan toplumun memnuniyeti, çalışanların memnuniyeti, toplum ve çevre üzerinde olumlu etki, hizmet ve faaliyet sonuçlan olmak üzere toplam 9 kriteri uyumlu bir şekilde kullanması ve yönetmesi ile mümkün olacaktır. V ABSTRACT The world's getting smaller opposite to technological developments in the meaning of communication has brought new forms and waves in management types with. Quality Movement which has begun in America has taken shape in Japan and has come to this state by time. The understanding of Total Quality, based on satisfying everybody and specially customers, must firstly start to work after learning customer's features. Contemporary customer of this time has more scientific, technical and economical expects with regard to past. Some of the expectations are the usage at unstable, continuous and suitable price of the sources, cleanness, confidence, drawing interest, the economy of the costs which arouse by usage, usage of energy, sensibility to the environment problems. The life philosophy of this time's customer has changed and increasing life standards has become an aim. Also the customers are more selector, they select most suitable product to their wish and condition. So, Total Quality Management has reached its target with a kind of management which value human and customer pleasure and with pleased customer and happy worker. Personnel change capacity, acceptation of Total Quality Management for improvement and getting successes of the administration has excited the public sector. The same management type has begun to be accepted and carried out in public associations widely. The management of administrations and public associations have accepted Total Quality Management around their targets. As the public associations are a service sector, they target at success, not profit like administrations. From the lowest to the top, they have all united around the same ideas. Traditional management type's not exciting management steps has pushed the management to the different ways. Total Quality Management has gained meaning from EFQM Excellence Model for public service and has success and practice area in our country after European countries.VI The services we produce as a service association by Kütahya Police Directorate, always improving our work process, will reach excellent results by carrying out Total Quality Management with whole personnel to supply citizen's, who are our customers, and our personnel's wishes and needs in frame of laws. Around the Total Quality Management Excellence Model criterions with leadership of top management, Kütahya Police Directorate will reach a structure which hinders the problem before arising by benefiting from expert method, if it has arouse looks for common solutions and watches social-cultural changes in surroundings and the public. The success of Kütahya Police Directorate will be possible by using and managing total nine criterions which are existing in inputs department, Leadership and Management, Politics and Strategies, The Management of Personnel, The management of sources, The Management of Service Activities and which are existing in outputs, The Pleasure of The Public, Pleasure of The Personnel, Positive Impact on The Surroundings, Service and Activity Results.
Collections